România va face un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere, odată cu finalizarea ultimelor tronsoane rămase din marile proiecte de autostrăzi. Începând din luna mai, șoferii vor putea circula de la Craiova până la Constanța fără întreruperi, exclusiv pe drumuri de mare viteză, datorită finalizării Drumului Expres 12 și a Lotului 3 al Autostrăzii A0 Sud.
UMB finalizează ultimii kilometri ai Drumului Expres Craiova – Pitești
Constructorul român UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, este pe ultima sută de metri cu lucrările la Tronsonul 4 al Drumului Expres 12 (DEx12), care leagă Craiova de Pitești. În prezent, mobilizarea pe șantier este impresionantă, cu peste 380 de muncitori și 174 de utilaje care lucrează intens la cei 12 kilometri rămași. Stadiul execuției a ajuns la 84%, iar estimările oficiale arată că drumul expres va fi deschis traficului în luna mai.
Finalizarea celor 121 de kilometri ai DEx12 va permite o conexiune rapidă între Craiova și București pe aproximativ 230 km de drum de mare viteză, fără întreruperi cauzate de drumuri naționale sau localități. Această infrastructură modernă va reduce considerabil timpul de călătorie și va crește siguranța rutieră.
Lotul 3 al A0 Sud: ultima piesă a puzzle-ului
O altă componentă esențială a acestui proiect este Autostrada A0, noul inel de centură al Bucureștiului, care face legătura între autostrăzile A1 (București – Pitești) și A2 (Autostrada Soarelui). Lotul 3 al A0 Sud, construit de compania greacă Aktor, este aproape finalizat, cu doar câteva structuri la care se mai lucreză, cel mai întârziat fiind podul de la Țegheș. Chiar și cu mari întârzieri acumulate, lucrurile par să fi intrat în sfârșit pe un făgaș normal, iar conform estimărilor, lucrările la cei 18 kilometri dintre Bragadiru și Joița vor fi încheiate în aprilie, permițând astfel conexiunea completă între A1 și A2.
De la Pitești și Craiova la Marea Neagră
Odată cu darea în folosință a Lotului 3 al A0 Sud, România va avea o rețea rutieră continuă care va permite deplasarea neîntreruptă de la Craiova sau Pitești până la Constanța, exclusiv pe autostradă. Traseul va fi simplu: de pe A1 sau DEx12, șoferii vor intra pe A0 Sud, vor ocoli Bucureștiul pe inelul de centură, apoi se vor conecta cu A2, care îi va duce direct spre litoral.
În momentul în care se va termina și autostrada care să lege Piteștiul de Sibiu, se va putea merge de la Constanța până la ieșirea din țară, la Nădlac, doar pe autostradă. Se estimează că acest lucru ar fi posibil în 2030. Pe toate sectoarele de drum menționate se lucrează în prezent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News