Canalul Panama simte efectele schimbărilor climatice într-una dintre cele mai extreme veri din punct de vedere meteorologic. Sezonul ploios dintre mai și noiembrie nu mai este atât de stabil și încălzirea globală intensifică evaporarea apei. Astfel, apa din canal scade și nu permite trecerea navelor portacontainere.
Schimbările climatice au reușit să afecteze turismul și comerțul în moduri de neimaginat în întreaga lume. Nave de containere uriașe, aproximativ 4% din traficul mondial, trec prin Canalul Panama.
Numărul crește până la 40% dacă ne gândim doar la cele pentru Statele Unite. În acest moment, peste 200 de nave așteaptă autorizarea pentru a trece, dar lipsa apei a determinat autoritățile să întrerupă traficul, scrie fanpage.it.
În mai, a fost impusă o limită de 44 de picioare pentru navele mai mari, limitând astfel cantitatea de marfă pe care o pot transporta.
Navele trebuie să aștepte aproximativ două săptămâni pentru a putea traversa canalul
De asemenea, acestea sunt limitate la 32 de traversări pe zi, în scădere de la o medie de 36 zilnic, cu o „întârziere” de 264 de nave, care așteaptă să traverseze canalul. Cererea mai scăzută de mărfuri de export a atenuat impactul, iar navele încărcate trebuie să aștepte aproximativ două săptămâni pentru a putea traversa canalul.
Până la 29% din traficul de containere care traversează Pacificul trece prin canal, iar restricțiile, care au crescut pe tot parcursul anului, vor rămâne în vigoare în 2024, cu excepția schimbărilor de vreme.
Canalul Panama este singura rută majoră de transport maritim care depinde de apă dulce, având nevoie de peste 190 de milioane de litri pentru fiecare navă. Ecluzele de canal depind de rezervoare. Dar prima jumătate a anului a fost a doua cea mai uscată din aproape un secol, conform Smithsonian Tropical Research Institute. Seceta a determinat Panama să declare starea de urgență de mediu în mai.
Timpii de așteptare pentru cele mai mari petroliere de pe canal au crescut și mai mult în vara trecută, la fel ca și costul mediu al trimiterii unui container de 40 de picioare din China pe coasta Golfului SUA. O livrare cu un preaviz scurt are costurile crescute cu 36%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News