După Germania, urmează Franța? Marile companii au probleme: Auchan închide 10 magazine, Michelin două fabrici

Gabriel Nuță-Stoica |
Data actualizării: | Data publicării:
Tot mai multe companii au probleme în Franța (Foto: Freepik / Wikipedia Commons)
Tot mai multe companii au probleme în Franța (Foto: Freepik / Wikipedia Commons)

Companii importante din Franța și Germania se confruntă cu probleme economice semnificative, luând decizii drastice de reducere a personalului și de închidere a unităților de producție.

Retalilerul francez Auchan a prezentat marți, într-o întâlnire cu sindicatele, un plan social prin care intenționează să închidă aproximativ 10 magazine, măsură care va afecta circa 2.400 de locuri de muncă în Franța, scrie RFI. Auchan, care are aproape 54.000 de angajați, plănuiește să elimine 800 de posturi administrative, iar reorganizarea magazinelor sale va impacta alte 900 de posturi.

Reprezentanții sindicatelor au descris acest plan drept „cel mai mare plan social cunoscut vreodată de Auchan”, iar delegatul sindical de la Force Ouvrière Auchan Retail, Franck Martineau, a calificat situația ca fiind „șocantă” și „scandaloasă”. În ultimul deceniu, Auchan a pierdut peste 12% din cota de piață, iar compania-mamă, holdingul Elo, a raportat pierderi de aproape 1 miliard de euro în primele șase luni ale anului 2024.

Michelin închide două uzine

 

Pe fondul dificultăților economice și al competiției acerbe din sector, Michelin, producătorul francez de anvelope, a anunțat tot marți că va închide două fabrici din Franța până la începutul lui 2026, măsură ce va lăsa 1.250 de angajați fără locuri de muncă. Uzinele respective au fost operaționale în Franța de peste 50 de ani. Florent Menegaux, președintele Michelin, a explicat această decizie prin creșterea prețurilor la energie și concurența asiatică. Menegaux a detaliat că, în 2024, costurile de producție în Europa au ajuns la 195 de dolari, comparativ cu 100 de dolari în Asia, făcând astfel producția europeană aproape de două ori mai costisitoare decât cea din China. La finalul lui 2023, Michelin a înregistrat un profit record de 3,6 miliarde de euro, însă majorarea costurilor a făcut dificilă menținerea unor operațiuni profitabile în Europa.

Michelin a anunțat și că va sprijini angajații afectați care își vor găsi locuri de muncă mai prost plătite, oferindu-le, timp de trei ani, un ajutor financiar de maximum 400 de euro brut lunar.

După aceste restructurări, Michelin va mai avea doar 13 unități de producție în Franța, unde are în prezent 19.000 de angajați din cei 132.000 la nivel global, mai scrie sursa citată. 

Probleme mari în sectorul auto din Germania

 

Sectorul auto din Germania se confruntă cu provocări similare, în special în rândul furnizorilor de componente auto. Grupul german Schaeffler, cunoscut pentru producția de rulmenți și alte componente auto, a anunțat că va reduce 4.700 de locuri de muncă până în 2027, inclusiv prin închiderea a 10 unități de producție în Germania și a altor 5 în Europa. Această măsură a fost anunțată după fuziunea recentă a Schaeffler cu Vitesco, un alt producător de tehnologii auto. Noul grup rezultat, cu 120.000 de angajați la nivel global, anticipează economii de 290 de milioane de euro pe an, până la finalul lui 2029. 

Problemele economice nu se opresc însă aici. Bosch, un alt furnizor important din sectorul auto, a recunoscut recent că nu își va atinge obiectivele financiare pentru 2024 și a anunțat deja concedierea a circa 7.000 de angajați la nivel global. Divizia auto este cea mai afectată.

La rândul său, Continental, un gigant german din industria auto, intenționează să elimine aproximativ 7.000 de locuri de muncă până în 2025, adică 3% din personalul global. ZF, un alt producător german specializat în cutii de viteze, a anunțat că va închide 14.000 de posturi până în 2028. 

Volkswagen taie salariile angajaților

 

Grupul Volkswagen plănuiește o reducere de 10% a salariilor pentru o parte din angajați și eliminarea unei alocații lunare de 167 de euro, ceea ce ar duce la o scădere totală de aproximativ 18% a veniturilor. Blume susține că aceste reduceri sunt necesare pentru a menține competitivitatea companiei în Germania, unde costurile salariale sunt de două ori mai mari decât în alte locații europene.

Sindicatul IG Metall, însă, nu este de acord cu aceste măsuri, solicitând o majorare salarială de 7% și o alocație de 170 de euro pentru stagiari. Negocierile sunt tensionate, iar în lipsa unui acord, greva ar putea începe de la 1 decembrie.

Citește aici mai multe despre acest subiect.

 

------------------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:

-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH 

-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6 

-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel