Porsche, unul dintre cei mai prestigioși producători de automobile sport și SUV-uri din Stuttgart, se confruntă cu o potențială reducere masivă a locurilor de muncă, pe fondul crizei din sectorul electromobilității. Potrivit unui raport publicat de Automobilwoche și citat de Merkur.de, până la 8.000 de posturi ar putea fi eliminate la nivel global, ceea ce ar reprezenta aproximativ 20% din forța de muncă a companiei. Această situație este generată de scăderea cererii pentru vehiculele electrice, în special pe piața chineză, și de performanțele slabe ale modelului Taycan, care, deși inițial a depășit clasicul 911 în vânzări, se confruntă acum cu o scădere semnificativă.
Conform Stuttgarter Zeitung, producția modelului Taycan a fost deja redusă în toamnă, prin eliminarea unuia dintre cele două schimburi de lucru, iar această măsură va fi menținută și în anul viitor. De asemenea, revista specializată menționează posibilitatea relocării producției Taycan de la uzina din Zuffenhausen la cea din Leipzig, însă aceste planuri nu au fost confirmate oficial.
Probleme și la Bosch, ZF, Mercedes-Benz
Impactul crizei este resimțit în întregul sector auto din Baden-Württemberg, regiune unde și alți mari jucători, precum Bosch, ZF Friedrichshafen și Mercedes-Benz, au anunțat măsuri drastice de reducere a locurilor de muncă. Porsche, deși a rezistat cu succes crizelor anterioare, este nevoită să-și reevalueze structurile de costuri, mai ales în contextul unei „stări de panică” raportate în cadrul conducerii companiei.
Deși modelul 911 continuă să înregistreze vânzări record, compensând într-o oarecare măsură pierderile, problemele persistente ale Taycan subliniază dificultățile tranziției către electromobilitate. Directorul financiar Porsche, Lutz Meschke, a declarat recent că eliminarea treptată a motoarelor cu ardere riscă să transforme Germania într-o „casă de săraci a Europei”, avertizând asupra consecințelor economice ale acestei tranziții. În același timp, măsurile de securitate a locurilor de muncă (SOS) garantează păstrarea posturilor din locațiile germane până în 2030, dar acest angajament nu oferă protecție pentru locurile de muncă din alte regiuni.
Pe lângă dificultățile interne, Porsche se confruntă cu o scădere generală a cererii de vehicule electrice, observată și la compania-mamă Volkswagen, ceea ce amplifică presiunile asupra companiei.
--------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din Germania, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/IsdGvKkdEY4JJhueZBrtNW
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News