Astfel, conform unui comunicat al Executivului, printr-o hotărâre, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 7 şi joncţiunea obiectivului "Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre-Marea Neagră cu drumul care realizează legătura între Poarta 9 şi Poarta 8 spre zona de nord a portului Constanţa".
"Obiectivul de investiţii urmăreşte extinderea la 4 benzi şi reabilitarea drumului principal de acces în zona de nord a portului Constanţa, realizarea unui pasaj denivelat peste calea ferată de acces în zona de nord a portului Constanţa şi peste drumul de acces la P9, precum şi regeometrizarea sensului giratoriu existent din capătul estic al autostrăzii A4", se arată în comunicat.
Infrastructura de acces rutier dintre autostrada A4 şi portul Constanţa, deficitară
De asemenea, pentru realizarea obiectivului de investiţii se va elabora o hotărâre de Guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional.
"Investiţia era necesară ca urmare a faptului că infrastructura de acces rutier dintre autostrada A4 şi portul Constanţa este deficitară, conducând la întârzieri majore în transportul mărfurilor, la accidente şi la un nivel ridicat de emisii poluante în zonă", se arată în comunicat.
Sursa citată precizează că finanţarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, Programul Operaţional Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News