Anunțul făcut de ministrul Transporturilor și Logisticii, Alemu Sime, marchează o schimbare radicală în politica de import a țării și pune bazele unei noi ere în ceea ce privește mobilitatea durabilă.
Măsura reprezintă un pas important pentru Etiopia, care a fost anterior dependentă de importurile de combustibili fosili, cheltuind miliarde de dolari anual pentru această necesitate. Decizia de a permite doar importul de mașini electrice este susținută de mai mulți factori, printre care presiunile economice generate de lipsa accesului la valută străină ieftină și investițiile semnificative în infrastructura energetică a țării.
„A fost luată decizia ca automobilele să nu poată intra în Etiopia decât dacă sunt electrice”, a declarat ministrul Alemu Sime. Această hotărâre, care depășește cu zece ani planurile Uniunii Europene referitoare la interzicerea mașinilor cu motoare cu combustie internă începând cu anul 2035, arată hotărârea Etiopiei de a fi un lider în domeniul mobilității durabile.
Interzicerea mașinilor pe benzină și motorină are și implicații economice
Însă, pe lângă impactul ecologic pozitiv, decizia are și implicații economice semnificative. Etiopia, o țară cu resurse limitate de valută, se confruntă cu dificultăți în importul de combustibili fosili, iar schimbarea către mașinile electrice poate reduce presiunea asupra economiei și poate contribui la o mai mare independență energetică.
„Unul dintre motivele care stau la baza acestei decizii este incapacitatea Etiopiei de a-și permite să importe benzină din cauza resurselor limitate de valută”, a mai declarat Alemu Sime, conform APA News.
Cu toate acestea, tranziția către mașinile electrice nu este lipsită de provocări. Infrastructura de încărcare trebuie să fie extinsă și îmbunătățită pentru a susține creșterea vehiculelor electrice în țară, iar fiabilitatea aprovizionării cu energie electrică trebuie să fie asigurată pentru a evita întârzierile și problemele în utilizarea mașinilor.
În plus, există întrebări cu privire la aplicarea regulamentului și la mașinile second-hand. Este necesar să se stabilească clar dacă această interdicție se va aplica și vehiculelor deja existente sau doar celor noi importate în viitor.
Decizia Etiopiei de a deveni prima țară care interzice mașinile pe benzină și motorină reprezintă un pas curajos și inspirat către un viitor mai curat și mai sustenabil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News