„Aceasta nu este prima noastră opțiune, este ultima”, a anunțat luni Will Easton, directorul executiv al Facebook pentru Australia și Noua Zeelandă, adăugând că „însă este singura cale prin care ne putem proteja de un deznodământ care sfidează logica și pe termen lung va dăuna, nu ajuta, sectorului media și de știri din Australia”.
Anunțul reprezintă o nouă escaladare dramatică a tensiunilor dintre Australia și gigantul social media cu privire le proiectul de lege anunțat în luna iulie. Propunerea politicienilor australieni le-ar permite anumitor companii media să negocieze individual sau colectiv cu Facebook și Google sau să ceară arbitraj dacă nu pot ajunge la o înțelegere după trei luni.
Şi Google şi-a avertizat utilizatorii luna trecută
Google și-a exprimat de asemenea opoziția față de legislație, avertizându-și utilizatorii luna trecută că aceasta le-ar putea efectua abilitatea de a efectua căutări cu motorul companiei și că ar putea avea „consecințe” pentru utilizatorii Youtube.
Ambii giganți tech argumentează că legislația este îndreptată împotriva lor și că le-ar obliga să plătească mass-media pentru conținut, Google și Facebook afirmând că deja fac destule pentru a susține presa din Australia.
Șeful Trezoreriei din Australia, Josh Frydenberg, a răspuns anunțului Facebook susținând că reformele ar ajuta la „crearea unui peisaj media mai sustenabil”. „Australia face legi care să fie în interesul nostru național. Nu răspundem la coerciție sau amenințări indiferent de unde vin”, a adăugat acesta într-un comunicat.
Însă Easton afirmă că „legea propusă este fără precedent în amploarea sa și urmărește să reglementeze fiecare aspect al modului în care companiile tech desfășoară afaceri cu companiile de știri”. Legea a trecut de faza consultărilor publice luna trecută, urmând să fie finalizată și trimisă parlamentului unde legiuitorii vor vota dacă să o adopte sau nu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News