Publicitate
Vicepreședintele și ministrul pentru Tranziția Ecologică, Teresa Ribera, anunță o nouă reglementare ce va intra în vigoare după vară, vizând simplificarea proceselor de schimbare a furnizorilor de energie electrică și a titularilor de contracte, precum și instituirea unei noi figuri, „reprezentantul clienților”.
Proiectul de Decret Regal, pus recent în consultare publică de Ministerul Tranziției Ecologice, include măsuri pentru accelerarea procesului de schimbare a companiei de energie electrică la maxim două săptămâni, iar din 2026, aceste schimbări tehnice nu vor dura mai mult de 24 de ore. Reglementările vizează și simplificarea procesului de schimbare a titularului de contracte reglementate, cu tarif PVPC, important în cazurile de închiriere sau achiziție de locuințe.
Clienții vor fi protejați în cazul unei dispute legate de facturi
Un aspect important al acestui proiect este introducerea „reprezentantului clienților”, o funcție pe care companiile de energie o pot stabili voluntar. Deși opțional, deciziile acestui reprezentant vor fi obligatorii și trebuie emise în termen de maximum două luni. Rolul său este de a proteja consumatorii, în special în cazurile de dispute legate de facturare.
Noua lege permite consumatorilor să aibă mai multe contracte de energie electrică și să acceseze prețuri dinamice, în conformitate cu reglementările europene. De asemenea, introduce conceptul de „agregator al cererii”, un intermediar între micii producători și consumatori, care va contribui la determinarea necesarului zilnic de aprovizionare al țării.
Citește și: Banca Spaniei a emis un avertisment cu privire la plățile cu telefonul
Conform proiectului, în procesul de schimbare a furnizorului, noua companie va trebui să transmită condițiile contractuale în termen de 24 de ore, iar schimbarea efectivă se va realiza în maximum trei zile. De asemenea, nu se va percepe nicio taxă pentru schimbarea furnizorului, iar consumatorul va avea dreptul să cunoască stadiul procesului în orice moment.
În ceea ce privește schimbarea titularului unui contract, proiectul de lege prevede că aceasta nu va fi considerată o cerere de anulare și reînregistrare, iar companiile nu vor primi nicio sumă pentru emiterea de noi contracte în astfel de cazuri. Totuși, dreptul la bonusul social nu va fi transferat automat noului titular.
Ministerul Tranziției Ecologice încurajează consumatorii să contribuie la consultarea publică a proiectului de decret până pe 13 septembrie, în vederea adaptării cadrului de contractare și furnizare a energiei electrice la tranziția către o economie durabilă.
Și facturile la energie electrică vor arăta diferit în Italia începând cu anul viitor. Începând cu 1 iulie 2025, facturile la gaze și energie electrică din Italia vor avea o nouă înfățișare. Acestea vor fi simplificate pentru a ajuta clienții să își gestioneze mai ușor costurile și consumul. Schimbările au fost anunțate de Arera, autoritatea publică responsabilă cu energia, care a aprobat recent o rezoluție cu toate detaliile tehnice.
Această reformă, descrisă de președintele Arera, Stefano Besseghini, ca fiind „dorită de mult timp și de mulți”, are scopul de a pune consumatorii în centrul atenției. Noua structură a facturilor va permite verificarea consumului și a alegerilor de eficiență energetică și va facilita comparațiile între diferitele oferte de pe piață. Este un pas important înainte, continuând modernizarea începută cu „factura 2.0” în 2014. Citește mai multe AICI.
--------------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din SPANIA, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/GS0fhMGHpuhLxn63v90nS4
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News