După ce fenomentul cu mașinile înmatriculate în Bulgaria s-a estompat pentru că și la sud de Dunăre prețul asigurărilor a crescut, acum apare fenomenul "Polonia". Pentru moment, au fost obținute date doar pentru județul Harghita.
Prefectul Petres Sandor a sesizat la rândul său că există deja un adevărat fenomen al mașinilor poloneze necoforme care circulă în România.
"Aş vrea să mulţumesc Inspectoratului de Poliţie Judeţean Harghita pentru modul în care au anticipat o problemă despre care voiam să discutăm şi anume creşterea vizibilă a numărului autoturismelor cu numere de înmatriculare de Polonia, la care se pune problema existenţei asigurărilor, respectiv a plăţii taxei. Începem să vorbim despre un fenomen, am văzut acţiuni în acest sens ale IPJ. Mulţumesc pentru promptitudine şi sper să continue aceste acţiuni pentru că nimeni nu îşi doreşte o surpriză de genul o coliziune cu o maşină înmatriculată în străinătate, după care s-ar putea să nu existe cine să plătească daunele", a spus Petres Sandor, în urmă cu câteva zile.
Mașini cumpărate ieftin din Polonia
Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier Harghita au reținut 40 de certificate de înmatriculare auto eliberate de autorități din alte țări începând de la începutul anului, majoritatea provenind din Polonia. Controalele s-au intensificat pentru depistarea șoferilor care încalcă legislația rutieră.
Conform datelor furnizate de Biroul de Presă al Inspectoratului de Poliție Județean Harghita, din cele 40 de certificate de înmatriculare reținute, 28 au fost emise de autoritățile din Polonia, urmate de cele din Ungaria, Olanda, Bulgaria și Suedia.
"Pentru autoturismele înmatriculate în Polonia a fost luată măsura complementară a reţinerii certificatului de înmatriculare ca urmare a constatării mai multor abateri, dintre care cele mai frecvente au fost: neperfectarea actelor de vânzare-cumpărare, în 25 dintre cazuri, lipsa poliţei de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto - 3 cazuri, deficienţe ale sistemului de iluminare - 3 situaţii, iar în 2 cazuri Inspecţia Tehnică Periodică era expirată", a precizat sursa citată.
Din cele 28 de certificate auto poloneze reținute, 21 dintre mașinile respective erau conduse de șoferi români, așadar ei ar fi de fapt proprietarii acestor mașini.
Numărul este în creştere faţă de 2023, când pe tot parcursul anului au fost reţinute 54 de certificate de înmatriculare auto eliberate de autorităţi din alte state, în 39 de cazuri fiind vorba de autorităţile poloneze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News