"Dorim să ducem administraţia publică în viitor, să îmbunătăţim sistemele publice digitale din sectoare cheie de activitate, precum Educaţie, Sănătate, Cultură, Justiţie, Poliţie. Am aprobat astăzi o propunere de politică publică privind digitalizarea României, o foaie de parcurs pentru următorii zece ani. Toate ministerele şi agenţiile guvernamentale vor fi legate într-o singură reţea şi o singură bază de date interoperabilă prin intermediul unui cloud guvernamental, pentru care Guvernul a inclus în PNRR finanţare de 500 milioane de euro", a declarat premierul Florin Cîţu, citat într-un comunicat al Executivului.
Sursa citată menţionează că situaţia de la care porneşte politica publică este caracterizată de "insuficienta" dezvoltare a serviciilor publice electronice în România, "problemă care poate fi tradusă, concret, prin numărul mic de servicii publice electronice care depăşesc nivelul 2 de sofisticare digitală, puse la dispoziţie de instituţiile şi autorităţile publice din România, în condiţiile în care maximum este nivelul 5".
Cum se va schimba România în domeniul e-guvernare
"Specialiştii Comitetului director pentru e-guvernare susţin că o astfel de politică publică nu a mai fost realizată niciodată în acest domeniu al sectorului public. Prin măsuri şi realizări punctuale, la intervale scurte, această politică publică are scopul de a întări capacitatea sectorului public de a funcţiona într-un mediu digital avansat. De asemenea, are obiectivul de a livra servicii publice electronice mature, centrate pe nevoile cetăţeanului, respectiv ale mediului de afaceri", conform comunicatului.
Propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării în perioada 2021-2030 cuprinde:
- principalul document de viziune privind procesul, adică foaia de parcurs a digitalizării serviciilor publice în România pentru următorii 10 ani;
- un mecanism de monitorizare, evaluare şi ajustare periodică;
- un instrument suport de programare şi negociere cu Comisia Europeană pentru exerciţiul de finanţare 2021-2027 din fonduri europene şi un instrument de fundamentare a măsurilor de digitalizare din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - PNRR.
În comunicat se subliniază că sunt absolut necesare implementarea coordonată şi integrată a procesului de guvernare electronică şi a politicii privind e-guvernarea în România, precum şi reducerea birocraţiei. În acest sens, recent a fost înfiinţat Comitetul pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei, ca mecanism de decizie şi monitorizare a implementării politicii publice, prezidat şi coordonat de prim-ministru.
"Obiectivul principal al Comitetului pentru e-guvernare şi reducerea birocraţiei este oferirea cadrului de dezbatere şi decizie asupra principalelor iniţiative, măsuri şi proiecte privind debirocratizarea şi asigurarea coerenţei modului de implementare a propunerii de politică publică privind e-guvernarea. Digitalizarea rămâne una dintre priorităţile cheie ale Guvernului României, alături de simplificarea legislaţiei, respectiv îmbunătăţirea calităţii reglementărilor în vederea susţinerii mediului de afaceri, ambele subscrise ţintelor asumate constant atât prin strategiile naţionale adoptate, cât şi în faţa Comisiei Europene, recent, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă", potrivit aceleiaşi surse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News