Planul prevede în special 35 de miliarde de euro pentru ca a doua mare economie a zonei euro să devină mai competitivă, 30 de miliarde de euro pentru energii prietenoase cu mediul şi 25 de miliarde de euro pentru susţinerea locurilor de muncă, au declarat o serie de oficiali înaintea prezentării oficiale a planului care va avea loc joi seară.
Având în vedere că planul este echivalent cu 4% din Produsul său Intern Brut, Franţa injectează mai mulţi bani publici în economie, ca procentaj din PIB, decât orice altă mare ţară europeană, a apreciat unul dintre oficialii consultaţi de Reuters
Sectorul transporturilor va primi 11 miliarde de euro, din care 4,7 miliarde de euro vor viza reţeaua de căi ferate, în timp ce eficientizarea energetică a clădirilor va primi patru miliarde de euro pentru clădirile publice şi două miliarde de euro pentru locuinţe.
Bani pentru REPATRIEREA uzinelor
Industria hidrogenului, care este din ce în ce mai mult considerată drept un element crucial în tranziţia de la combustibilii fosili, va primi două miliarde de euro pe parcusul a doi ani. Un alt miliarde de euro va fi oferit sub formă de ajutoare directe pentru proiecte industriale, inclusiv 600 milioane de euro pentru a ajuta firmele să îşi aducă uzinele din străinătate înapoi în Franţa.
Pe ansamblu, aproximativ 80 de miliarde de euro din costul total al planului vor afecta în mod direct deficitul bugetar, iar subvenţiile de la UE vor reprezenta 40 miliarde de euro, au spus oficialii consultaţi de Reuters.
Guvernul preşedintelui Emmanuel Macron mizează pe acest plan pentru a readuce economia franceză la nivelul de activitate de dinaintea crizei până în 2022, după ce în acest an ar urma să înregistreze cea mai gravă recesiune de după cel de Al Doilea Război Mondial. Ministerul francez al Finanţelor se aşteaptă la o contracţie de 11%, relatează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News