Franţa și Italia regândesc subvenţiile pentru vehicule electrice. Tot mai mulți bani ajung la producători chinezi

Gabriel Nuță-Stoica |
Data publicării:
Tot mai mulți bani din subvențiile acordate de statele europene ajung la producători din China (Foto ilustrativ)
Tot mai mulți bani din subvențiile acordate de statele europene ajung la producători din China (Foto ilustrativ)

Guvernele din Europa încep să regândească scheme de ajutor pentru achiziționarea de vehicule electrice, în contextul în care tot mai mulți bani ajung de fapt la companii producătoare din China. 

Producătorii auto vor prezenta autorităţilor franceze, începând de marţi, specificaţiile vehiculelor lor electrice, în speranţa că vor putea să beneficieze în continuare de subvenţii, conform noilor condiţii ce ar putea descuraja achiziţiile de modele produse în China, transmite Reuters.

Pe fondul concurenţei puternice din sectorul vehiculelor electrice (EV), punctajul de mediu pentru fiecare model va avea la bază întregul ciclu de producţie, va lua în calcul emisiile de carbon pentru transportarea maşinilor, precum şi materialele şi sursele de energie folosite la producerea lor.

Punctajul, calculat automat cu ajutorul unei platforme online, va exclude probabil cele mai multe modele fabricate în Asia, chiar dacă unele sunt dintre cele mai vândute vehicule electrice în Franţa, au declarat pentru Reuters surse guvernamentale.

"Dacă există vehicule fabricate în Asia care sunt extrem de uşoare, au multe calităţi, poate rămân în continuare eligibile pentru subvenţii, dar credem că vor fi puţine, cu siguranţă nu majoritatea", au precizat sursele, scrie Agerpres.

Dacia Spring, în topul vehiculelor electrice vândute în Franța


Printre vehiculele electrice cele mai vândute din Franţa se află Model Y şi Model 3 de la Tesla, precum şi Dacia Spring. Ele sunt produse în China, aşa cum e şi modelul din ce în ce mai popular MG4, fabricat de grupul chinez SAIC.

Subvenţia guvernamentală pentru vehiculele electrice este de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor şi de 7.000 de euro pentru cele mai sărace.

Şi Italia ia în considerare noi subvenţii pentru achiziţionarea de maşini, care ar include emisiile de carbon în procesul de fabricaţie şi distribuţie, un mod de a-şi proteja industria de importurile chinezeşti, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Schema ar putea descuraja în mod potenţial achiziţiile de vehicule electrice (EV) produse în China, în condiţiile în care importurile sunt în creştere în Europa, pe fondul preţurilor mai scăzute decât ale celor fabricate de producătorii auto locali. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel