Franța va lansa în vara anului viitor un abonament feroviar low-cost. Noul tichet unic, în valoare de 49 de euro, va oferi pasagerilor călătorii nelimitate pe serviciile regionale TER și pe trenurile interurbane.
Acesta urmează succesul popularului bilet de transport public de 49 de euro din Germania.
Ministrul transporturilor, Clément Beaune, a dezvăluit detalii despre acest plan la începutul acestei săptămâni.
"Va fi simplu. Francezii - indiferent de vârstă - pot cumpăra acest abonament și pot avea călătorii nelimitate pe un tren interurban sau TER pentru un preț fix și ieftin", a declarat el pentru France 2, transmite Euronews Travel.
"Idealul este de a avea ceva asemănător cu ceea ce au germanii și alte țări europene, pentru a încuraja utilizarea trenului".
Cum va arăta noul abonament de 49 de euro din Franța?
Posesorii de abonamente vor plăti un abonament lunar de 49 de euro pentru călătorii nelimitate în trenurile regionale TER și în trenurile interurbane.
Trenurile TER fac legătura între destinațiile locale din regiunile franceze și deservesc aproximativ 1,1 milioane de pasageri pe zi.
Printre cele mai populare rute TER se numără Bordeaux - Arcachon (care costă aproximativ 15 euro) și Marsilia - Toulon (17 euro). Navetiștii care fac aceste călătorii în mod regulat ar putea economisi sute de euro cu un abonament.
După cum sugerează și numele, trenurile Intercity circulă între orașele franceze. Acestea deservesc rute pe distanțe mai lungi decât trenurile TER, dar sunt mai lente decât trenurile de mare viteză TGV.
Printre rutele populare se numără Paris - Toulouse și Bordeaux - Nisa.
Dacă rezervați în ziua respectivă, un bilet de tren intercity între Paris și Tolouse vă va costa 94 de euro - aproape dublu față de prețul planificat al abonamentului de transport public - deși biletele sunt mai puțin exorbitante dacă rezervați cu mai mult timp înainte.
Abonamentul va acoperi, de asemenea, călătoriile cu autobuzul local, metroul și tramvaiul, "dacă este posibil", a precizat Beaune.
Detaliile complete ale acestui proiect nu au fost încă finalizate.
Cum a funcționat biletul unic de transport public din Germania
Planul imită "Deutschlandticket", lansat cu succes în Germania în luna aprilie a acestui an.
Acest abonament - care oferă călătorii nelimitate în toate mijloacele de transport public local și regional pentru 49 de euro - a fost salutat de autorități ca fiind "cea mai mare reformă a transportului public din istoria Germaniei".
Peste trei milioane de germani au cumpărat acest bilet de la lansarea sa. Dar șefii din domeniul transporturilor au avertizat că prețul scăzut ar putea să nu fie sustenabil și că este probabilă o majorare a prețului în ianuarie 2024.
Va contribui abonamentul francez la reducerea emisiilor de carbon din transporturi?
Biletul francez are ca scop să îi îndepărteze pe navetiști de la formele de transport cu emisii mari de carbon, a declarat luni președintele Emmanuel Macron. Acesta vine la scurt timp după ce țara a interzis zborurile pe distanțe scurte pentru călătoriile care sunt posibile în mai puțin de două ore și jumătate cu trenul.
"Miezul bătăliei este să renunțăm la cărbune și petrol", a explicat el.
Alte abonamente feroviare europene au avut un impact pozitiv asupra mediului.
Biletul german de 49 de euro a fost un succesor al biletului de 9 euro pe lună testat vara trecută. Acest abonament foarte ieftin a fost introdus pentru a combate creșterea inflației după invazia Rusiei în Ucraina.
Cu peste 52 de milioane de bilete vândute, abonamentul a contribuit la reducerea emisiilor de carbon din trafic. Asociația germană de transporturi VDV susține că a economisit aproximativ 1,8 milioane de tone de emisii de carbon în lunile iunie, iulie și august ale acestui an.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News