Cu o durată probabilă de peste un an de zile, procesul se desfășoară în cea mai mare sală a Tribunalului din Genova, iar în exteriorul clădirii au fost montate ecrane pentru ca acțiunea în instanță să poată fi urmărită de public și de jurnaliști.
Podul Morandi, operat de divizia Autostrade per l'Italia (Aspi) a gigantului Atlantia, s-a prăbușit în mijlocul sezonului turistic din 2018, pe 14 august, provocând moartea a 43 de persoane și expunând starea precară a infrastructurii italiene, informează Digi24. Procurorii au întocmit o listă cu 178 de martori, inclusiv actualul CEO Aspi și doi foști miniștrii italieni.
Codul penal italian prevede pedepse de până la 15 ani de închisoare în cazul unei condamnări
Surse citate de Reuters susțin că avocații unor acuzați resping concluziile unui raport privind cauzele prăbușirii podului întocmit de un expert după un an de cercetări. Avocații ar urma să ceară anularea documentului și întocmirea unui nou raport.
Giovanni Castellucci, fostul CEO Atlantia, este acuzat de punerea în pericol a siguranței pe drumurile publice, dar și pentru că nu ar fi acționat pentru prevenirea unor dezastre. Codul penal italian prevede pedepse de până la 15 ani de închisoare în cazul unei condamnări.
Într-un document consultat de Reuters, care expune concluziile investigației dezastrului, procurorii susțin că prăbușirea a fost provocată de ruperea unor cabluri de susținere, afectate de rugină în decursul existenței de 51 de ani a podului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News