Conform estimărilor Ifo, aproximativ 613.000 angajaţi germani lucrează în prezent în sectorul maşinilor alimentate cu benzină şi motorină. "Între 29% şi 36% din această forţă de muncă ar putea fi disponibilizată", arată rezultatele unui studiu Ifo comandat de Asociaţia industriei auto (VDA).
Chiar dacă aproximativ 86.000 de persoane din cele angajate acum în industria auto se pensionează până în 2025, pe fondul trecerii la mobilitate electrică vor fi pierdute numeroase locuri de muncă, avertizează Ifo.
Pentru atenuarea impactului, trebuie demarată imediat recalificarea angajaţilor, susţine Oliver Falck, profesorul care a condus efectuarea studiului.
"Trecerea la mobilitate electrică reprezintă o dificultate majoră pentru companiile de mărime medie, în special pe segmentul furnizării de componente auto", a apreciat preşedintele Ifo, Clemens Fuest.
Anul trecut, Guvernul de la Berlin a extins până în 2025 subvenţiile acordate la achiziţionarea de maşini electrice, ca parte a măsurilor menite să ducă la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News