O navă de marfă motorizată a ignorat un semnal de ecluză, pe Dunăre, în Passau și aproape s-a ciocnit cu o navă de croazieră. Căpitanul român, în vârstă de 62 de ani, era sub influența băuturilor alcoolice.
Un cargobot românesc naviga vineri, în jurul orei 7.30, pe Dunăre. Nava cu o lungime de 80 de metri avea la bord 730 de tone de soia. Destinația sa: ecluza Kachlet și mai departe spre Straubing.
În același timp, două nave de croazieră navigau în camera nordică a ecluzei - în direcția opusă. De fapt, cargoul ar fi trebuit să se oprească la un semnal de avansare a ecluzei. Cele două nave de croazieră aveau prioritate de trecere. Dar căpitanul cargobotului, un român de 62 de ani, a ignorat semnalul: El a lăsat să treacă primul vas de croazieră. După aceea, însă, a continuat pur și simplu spre ecluză - deși există un pasaj îngust în fața intrării în ecluză.
La un pas de tragedie pe Dunăre, din cauza unui comandant de navă român
Ca o consecința acestei manevre, cea de-a doua navă de croazieră se afla acum pe un curs de coliziune cu nava de marfă. Ambii comandanți s-au văzut doar foarte târziu. Și totuși, navele au reușit să ia măsuri de evitare la timp - la dreapta în fiecare caz. Doar norocul a făcut ca o coliziune cu consecințe probabil grave să fie evitată.
Nu există pagube materiale, nimeni nu a fost rănit.
Pe vasul de croazieră german, cu o lungime de 135 de metri, se aflau 90 de pasageri și 38 de membri ai echipajului. Nimeni nu a fost rănit și nu s-au înregistrat pagube materiale.
După ce a fost cât pe ce să se prăbușească, "protectorii apei" ai poliției rutiere din Passau au oprit cargoul. Rezultatul testării voluntare a conducătorului navei, un român în vârstă de 62 de ani a fost că acesta consumase alcool. El a fost dus la secția de poliție. Acolo, i s-a luat sânge pentru un test final. El trebuie să răspundă acum pentru suspiciune de punere în pericol a traficului maritim.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News