"Vom sprijini companiile să angajeze persoane din străinătate, în special din Turcia", a declarat Faeser, după ce propunerile au fost adoptate la şedinţa cabinetului. Trebuie menţinute cerinţele privind securitatea şi încrederea, a subliniat oficialul german.
Companiile aeriene şi operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii s-a majorat cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorităţii restricţiilor. Tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu mişcări de protest.
Pe plan global, operatorii aerieni au concediat o parte din angajaţi şi au redus alte costuri în timpul pandemiei, când cele mai multe zboruri erau oprite, iar când cererea a revenit s-au confruntat cu dificultăţi.
"Este o problemă pe care o avem în Europa". Angajaţii de la companiile private au plecat în timpul perioadei în care aeroporturile au fost închise, ca efect al pandemiei, a afirmat ministrul Transporturilor, Volker Wissing.
Informaţiile din sectorul aerian arată că în prezent nu sunt necesari câteva mii de angajaţi la aeroporturile din Turcia şi aceştia ar putea acoperi deficitul de personal din Germania, a explicat ministrul Muncii, Hubertus Heil.
Statul va urgenta acordarea permiselor de intrare temporară, a celor rezidenţiale şi de muncă, a adăugat oficialul.
Luni, un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne a anunţat că Germania vrea să aducă cât mai curând posibil lucrători străini, pentru a ajuta operatorii de aeroporturi confruntaţi cu un deficit masiv de angajaţi, în timpul sezonului de vară aglomerat.
Angajaţii temporari, care vor beneficia de cazare şi salariu standard, vor trebui să îndeplinească aceleaşi verificări de securitate şi fiabilitate ca restul angajaţilor, de exemplu cei care sunt responsabili de bagaje, pregătirea putând dura două săptămâni, a informat oficialul.
Conform datelor Asociaţiei aeroporturilor ADV, aproximativ unul din cinci locuri de muncă în domeniul verificărilor, securităţii şi manipulării aeronavei nu sunt ocupate.
În următoarele zile, operatorii de aeroporturi ar urma să anunţe numărul exact al angajaţilor de care au nevoie, dar şeful Asociaţiei ABL se aşteaptă ca în următoarele trei luni să fie aduşi 1.000 - 2.000 de angajaţi, cel mai probabil începând din august.
Germania riscă penuria de gaz. Ministrul Economiei anticipează un scenariu sumbru pentru oameni: "Vor fi alegeri foarte dificile"
Germania riscă penuria de gaz şi va fi nevoită să facă 'alegeri de societate foarte dificile' pentru familii şi firme dacă livrările din Rusia se reduc şi mai mult, a avertizat vineri ministrul economiei, Robert Habeck, informează AFP.
"Ar trebui închise anumite sectoare industriale (...) Toate procesele economiei de piaţă ar fi atunci suspendate. Pentru anumite sectoare ar fi catastrofal. Nu vorbim despre două zile sau două săptămâni, ci de o lungă perioadă. Vorbim aici despre persoane care ar fi în şomaj, de regiuni care ar pierde complexuri industriale întregi", a explicat Habeck într-un interviu pentru săptămânalul Der Spiegel.
Riscul unei penurii de gaz în această iarnă se profilează de când gigantul rus Gazprom a redus drastic livrările prin gazoductul Nord Stream de care Germania este în mod special dependentă.
Berlinul se teme ca Rusia să nu întrerupă complet această rută de aprovizionare.
'Suntem deja într-o situaţie în Germania nu s-a mai aflat niciodată. Pur şi simplu, dacă livrările de gaz rusesc vor rămâne la fel de slabe cum sunt acum, ne îndreptăm spre penuria de gaz', a prevenit ministrul Habeck, care este şi vicecancelar din partea Verzilor. 'Oricum, va fi doar în această iarnă', a adăugat el în interviu.
Germania încearcă să compenseze această scădere prin achiziţii de la alţi producători şi dezvoltarea accelerată de infrastructuri pentru importul de gaz natural lichefiat.
De asemenea, va creşte temporar utilizarea cărbunelui, iar guvernul a îndemnat cele 41 milioane de gospodării să economisească energie.
Dacă toate acestea nu vor fi suficiente, 'va trebui să facem alegeri de societate foarte dificile', a explicat Habeck.
În caz de raţionalizare a gazului, reglementările europene dau prioritate gospodăriilor în faţa companiilor, dar 'această reglementare a fost concepută pentru întreruperi de livrări pe termen scurt, nu pe termen lung', a subliniat el.
Germania, prima economie europeană, al cărei consum, mai ales industrial, depinde în proporţie de 35% de importul de gaz din Rusia, acuză Moscova că duce o strategie deliberată de reducere a fluxurilor spre Europa pentru a destabiliza piaţa energetică.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News