Programul de economii „Next Level Performance”, lansat de Mercedes-Benz sub conducerea CEO-ului Ola Källenius, devine tot mai concret, iar măsurile anunțate reflectă o restructurare masivă în cadrul companiei. Conform unor surse interne citate de publicația "WirtschaftsWoche", până la 20.000 de locuri de muncă ar putea fi eliminate până în 2027, printr-o combinație de neocupare a posturilor vacante, reglementări de vârstă, programe de concediere voluntară și vânzarea unor divizii ale companiei.
Obiectiv: reducerea costurilor cu 5 miliarde de euro
Programul de eficiență vizează economii de cinci miliarde de euro, în contextul unor scăderi semnificative ale vânzărilor și al provocărilor generate de tranziția către mobilitatea electrică. Compania dorește să se repoziționeze pentru a rămâne competitivă, dar acest lucru vine cu costuri ridicate pentru angajați.
Un exemplu este vânzarea fabricii de furgonete de livrare din Argentina, cea mai veche unitate a grupului din afara Germaniei, care va afecta aproximativ 2.000 de angajați. De asemenea, sunt în discuție economii la remunerația angajaților, inclusiv reducerea unor plăți speciale de negociere colectivă, cum ar fi bonusurile de Crăciun.
În ciuda faptului că Mercedes-Benz rămâne profitabil datorită concentrării pe segmentul de lux, unii manageri de top critică direcția consiliului de administrație, acuzând o concentrare exclusivă pe reducerea costurilor, în detrimentul rezolvării problemelor strategice. Conform relatărilor, starea de spirit în cadrul forței de muncă a companiei este „la cel mai de jos punct”, iar măsurile anunțate riscă să accentueze această situație.
Mercedes spune că vede viitorul electric
Deși Mercedes-Benz a declarat că dorește să păstreze motoarele cu ardere internă de înaltă tehnologie, compania vede viitorul în propulsiile electrice, care necesită investiții semnificative. În acest sens, grupul încearcă să gestioneze singur tranziția, fără sprijin extern, ajustând structurile interne și strategia de costuri.
Această abordare vine într-un moment în care și alți mari producători auto, precum BMW și Volkswagen, implementează măsuri similare. BMW a recurs anul trecut la reduceri salariale, iar Volkswagen derulează un program amplu de economii care implică închiderea unor fabrici și pierderea a zeci de mii de locuri de muncă.
Un program de economii similar derulat de vecinul Porsche indică faptul că întreaga industrie auto traversează o perioadă de transformare complexă. În cazul Mercedes-Benz, tranziția către electromobilitate implică restructurări pe scară largă, iar reducerea celor 20.000 de locuri de muncă nu mai reprezintă un subiect tabu.
Provocările din industria auto nu se limitează la Mercedes-Benz. Furnizori precum Bosch și ZF fac deja presiuni asupra cancelarului Olaf Scholz pentru sprijin financiar, în timp ce companii precum Mercedes-Benz preferă să abordeze independent aceste dificultăți.
-----------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din Germania, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/IsdGvKkdEY4JJhueZBrtNW
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News