În timp ce Spania şi-a doborât din noul recordul cu 621 de steaguri, Grecia şi-a instalat steagurile albastre în 581 de plaje, 15 porturi sportive şi 6 ambarcaţiuni turistice. Astfel, 14 % dintre cele peste 4.000 de plaje premiate în 49 de ţări, care participă la această clasificare a Fundaţiei pentru Educaţia de Mediu (FEE), se află în Grecia.
Zona din Grecia care a acumulat cele mai multe steaguri albastre anul acesta
Zona din Grecia care a acumulat cele mai multe steaguri albastre anul acesta este peninsula Halkidiki din nordul ţării, cu 96 de steaguri repartizate de-a lungul litoralului, urmată de insula Creta, regiunea Attica şi insula Rodos.
Steagul albastru este un certificat pentru calitatea de mediu acordat anual din 1987 de FEE, cu sediul în Danemarca, şi care se acordă pentru curăţenie, frumuseţea peisajului şi infrastructura bine dezvoltată.
Alte criterii necesare pentru a obține steagul albastru
Printre alte criterii necesare pentru a obţine steagul albastru se numără şi siguranţa celor care se scaldă şi a vizitatorilor, calitatea serviciilor, alături de protejarea şi gestionarea sustenabilă a bogăţiei naturale a zonei de coastă.
Deşi se are în vedere mai ales protecţia mediului, steagul albastru are şi o amplă valoare turistică, întrucât este vorba despre unele dintre zonele cele mai vizitate.
Anul acesta, Grecia înregistrează cifre semnificative de turişti şi se aşteaptă ca, după restricţiile impuse de pandemie, vara aceasta cifrele să fie comparabile cu cele din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului elen.
Citește și - Franţa, Italia, Spania şi UK, în frunte cu turismul de lux. De ce este Europa în topul preferințelor mondiale
Turismul de lux în Europa reprezintă o piaţă estimată undeva între 130 şi 170 de miliarde de euro şi care ar putea să se tripleze în următorii zece ani graţie dezvoltării anumitor destinaţii şi investiţiilor în infrastructuri sau formarea de personal, arată un studiu publicat marţi, transmite AFP.
Acest studiu, primul de acest gen la scară europeană, a fost realizat de firma de consultanţă Bain and Company pentru European Cultural and creative Industries Alliance (ECCIA), care regrupează cinci organizaţii care aduc împreună peste 600 de mărci de lux, precum Altagamma (Italia), Circulo Fortuny (Spania), Comité Colbert (Franţa), Meisterkreiss (Germania) şi Walpole (Marea Britanie). Vezi continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News