„Bună ziua, vă rog să mă ajutaţi! Am ajuns în Lumenas la cazare şi din păcate nu au onorat rezervarea, suntem cu trei copii mici, deci căutam cazare începând de astăzi până pe 3 august, avem nevoie de şase camere duble! Mulţumesc!!”, a transmis, disperată, Ana Maria, potrivit Adevărul. Pe lângă mai multe sugestii de cazare, românii s-au arătat îngrijoraţi de faptul că astfel de relatări din Grecia sunt din ce în ce mai dese. „Deja am o frică. Mai ales că venim şi cu bebe mic. Am emoţii de acum. Până acum nu am păţit aşa ceva, însă speram să nu păţim şi noi aşa”, a susţinut Adriana. „Deja se cam împute treaba. Şi pe booking am luat ţeapă (tot la greci), dar mă rog, fiind de pe o zi pe alta nu e bai. Mai grav e pentru cei care au făcut rezervări încă din iarnă / primăvara”, e de părere Alex. „Da, grecii, oricât am fi noi de toleranţi, sunt tot mai disperaţi să facă bani, să nu rateze nimic. Mai bine le convine să vina doi (clienţi-nr) o dată pentru aceeaşi cazare, decât să stea cu teama că nu vine nimeni. Defecta gândire. Pas...”, a explicat Miri.
Din fericire, în scurt timp, Ana Maria a anunţat că proprietarii au rezolvat problema.
Sfatul care vă poate salva concediul
Mai mulţi membri ai grupului au întrebat ce e de făcut ca să nu păţească astfel de situaţii. Georgiana crede că unor astfel de situaţii sunt supuşi mai ales românii: „Asta e problema noastră a românilor, nu ştim să cerem de banii care îi plătim. Nu am auzit de vreun neamţ, englez, sau alte naţii care ştiu ce să ceară de banii plătiţi, să păţeasca aşa ceva, şi dacă s-ar întâmpla ar face reclamaţie la toate forurile competente”.
„Uneori este ţeapă, uneori clienţii nu citesc toate condiţiile de pe site, uneori se întamplă să fie o greşeală ... nu are legătură cu naţionalitatea, se întâmpla peste tot. La noi se numeşte ghinion. Glumesc, bine că s-a rezolvat”, a comentat Alina.
Legislaţia UE în domeniul protecţiei consumatorilor nu reglementează condiţiile şi consecinţele anulării unor servicii individuale, cum ar fi rezervările de cazare. Astfel, drepturile turiştilor depind de legislaţia naţională care reglementează contractele. Totuşi, turiştii pot contacta Centrul european al consumatorilor din ţara în care locuiesc care poate intra, la nevoie, în legătură cu furnizorul de cazare sau platforma de rezervare în cauză. Un sfat, însă care vă poate ajuta să nu ajungeţi într-o astfel de situaţie este: „Întotdeauna, trebuie discutat (cu proprietarii cazării-nr) şi cu o zi înainte şi să aveţi şi confirmare pe mail”, a susţinut Andi. Astfel, măcar turiştii nu se vor trezi că ajung la hotel/pensiune şi, de fapt, nu au cazări valabile.
Unde sun dacă am probleme
Legislaţia UE în domeniul protecţiei consumatorilor nu reglementează condiţiile şi consecinţele anulării unor servicii individuale, cum ar fi rezervările de cazare. Prin urmare, drepturile dumneavoastră în calitate de consumator depind de legislaţia naţională care reglementează contractele, inclusiv de normele privind circumstanţele extraordinare, de tipul de contract şi de termenii acestuia, inclusiv de politica de anulare declarată de prestatorul de servicii (de exemplu, dacă rezervarea este sau nu rambursabilă).
În conformitate cu legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, comercianţii au obligaţia de a acţiona în conformitate cu principiul diligenţei profesionale şi nu ar trebui să inducă în eroare consumatorii cu privire la drepturile lor sau să le îngreuneze exercitarea drepturilor.
Prin urmare, este de aşteptat ca, în special începând cu 11 martie 2020, consumatorii să fie informaţi în mod corespunzător cu privire la posibilele consecinţe pe care le poate avea rezervarea, în cazul în care ar fi nevoiţi să îşi anuleze călătoria sau ar trebui să anuleze rezervarea pentru cazare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News