Sindicatele UGT și CCOO au convocat opt zile de grevă în Iberia, în mijlocul Crăciunului, în semn de protest deoarece compania nu acceptă furnizarea serviciilor la sol furnizat pe acele aeroporturi în care a pierdut licitația. Grevele ar urma să aibă loc pe 29, 30 și 31 decembrie și 1, 4, 5, 6 și 7 ianuarie, coincid cu datele critice ale sfârșitului de an și Bobotezei.
Mai exact, angajații serviciilor la sol ai companiei Iberia vor organiza proteste în perioada 29 decembrie – 1 ianuarie și 4 – 7 ianuarie. Grevele vor afecta toate aeroporturile în care operează Iberia, angajații cerând îmbunătățirea condițiilor și drepturilor de muncă.
Personalul de securitate de pe aeroportul Alicante-Elche va intra în grevă în perioadele 15-17 decembrie, 19 decembrie, 22-31 decembrie și 1-14 ianuarie. Grevă de două ore zilnic între orele 8.45-9.45 și 18-19, afectând controalele de securitate și manipularea bagajelor.
Pasagerii care sunt afectați de grevă în perioada Crăciunului nu vor avea dreptul de a solicita o creanță financiară de la compania aeriană, deoarece acest serviciu este responsabilitatea Aena, potrivit AirHelp. Greva are loc din motive independente de voința companiei aeriene, ceea ce o scutește de responsabilitatea de a compensa financiar pe toți pasagerii afectați de întârzieri sau anulări.
Călătorii afectați pot solicita companiei aeriene restituirea prețului biletului
O versiune contrară celei menținute de Aena, indică faptul că toți călătorii afectați pot solicita companiei aeriene (Iberia sau cei care subcontractează serviciul de handling cu acesta și sunt afectate) restituirea prețului biletului (care trebuie făcută în termen de maximum șapte zile), precum și compensații suplimentare în funcție de distanță și dacă sau nu este oferit un zbor alternativ.
Pentru zborurile de până la 1.500 de kilometri, această compensație este de 250 de euro (125 de euro dacă călătoria alternativă nu durează mai mult de 2 ore); între 1.500 și 3.500 de kilometri (sau zbor în interiorul UE de peste 1.500 de kilometri: 400 de euro (200 de euro dacă întârzierea nu depășește 3 ore); și zbor de 3.500 de kilometri sau mai mult cu plecare în afara UE, 600 de euro ( 300 de euro cu o întârziere de cel mult 4 ore).
Pasagerul are, de asemenea, dreptul la despăgubiri pentru orice daune demonstrate cauzate. De exemplu, pierderea unui alt zbor deja rezervat, care a fost asociat cu primul.
OCU reamintește utilizatorilor că pot verifica starea zborului pe site-ul companiei sau pe site-ul AENA, înainte de a călători la aeroportul corespunzător. În plus, orice despăgubire trebuie solicitată în scris, direct companiei aeriene, prin site-ul acesteia sau la ghișeul aeroportului.
Cu toate acestea, toți pasagerii vor avea dreptul, indiferent de motivul grevei, la un zbor alternativ. Dacă pasagerul respinge acest lucru, poate solicita rambursarea sumei integrale a biletului. În plus, dacă în timpul așteptării s-au generat cheltuieli suplimentare cauzate de întreruperea zborului, precum hrana, cazarea sau cele derivate din bagaje pierdute, reglementările europene impun companiei să se ocupe de acestea.
Greva afectează 29 de aeroporturi naționale unde Iberia Airport Services oferă în prezent servicii, inclusiv cele cu cel mai mare trafic, cum ar fi Madrid-Barajas, Barcelona-El Prat, Palma de Mallorca, Málaga, Alicante, Gran Canaria, Tenerife Nord și Sud, Ibiza, Sevilla, Valencia și Bilbao, printre altele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News