"Încep lucrările pe încă un sector de autostradă! CNAIR a aprobat, astăzi, Proiectul Tehnic pentru Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania). Va putea începe astfel, în scurt timp, construcția celor 12,24 de km ai acestei secțiuni”, scrie pe Facebook Grindeanu.
Contractul, în valoare de 680,4 milioane lei (fără TVA), precizează ministrul Transporturilor, este finanțat prin PNRR.
„Pe traseul acestei secțuni, Antreprenorul român urmează să construiască, până în anul 2024, cinci viaducte și un pod”, conchide Grindeanu.
Sorin Grindeanu anunță începerea lucrărilor pe un sector unde au început deja
Anunțul Ministrului Transporturilor a provocat reacții de revoltă în rândul experților în domeniu. Se pare că Sorin Grindeanu a anunțat de fapt începerea lucrărilor pe un sector unde au început deja de un an. Grindeanu se folosește de aprobarea proiectului tehnic ca să mintă efectiv. Începând de astăzi poate fi implementat proiectul tehnic, însă lucrările au început de anul trecut, așa cum se poate observa și în imaginile de mai jos.
VIDEO
Sectorul de Autostradă pe care Bechtel a dat "țeapă"
Firma românească UMB Spedition a început din februarie să lucreze la un segment de circa 42 de kilometri care anunța a fi unul spectaculos, dar și dificil de construit în terenul instabil de pe dealurile transilvănene. Este un proiect greu, în zonă existând eternul pericol al alunecărilor de teren.
Conform contractului, lucrările au termen de execuție de trei ani, și asta pentru că vorbim de un teren dificil și multe zone cu alunecări active. Pe tronsonul Nădășelu - Zimbor - Poarta Sălajului vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, vor fi săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri.
Firma americană Bechtel a semnat în 2003 un contract acordat prin încredințare directă de către statul român, prin guvernul Adrian Năstase, pentru construirea a 415 kilometri de autostradă între Brașov și Borș – Autostrada Transilvania.
Dupa nici doi ani, lucrările au stagnat iar premierul de atunci, Călin Popescu Tăriceanu, a cerut renegocierea contractului. În 2009, au fost deschiși traficului primii 42 de kilometri de autostradă construiți de Bechtel în România. Dar, în același an și în 2011, când premier era Emil Boc, au mai avut loc alte renegocieri ale contractului. În 2013,după ce Bechtel construise doar 52 de kilometri de autostradă, contractul cu firma americană a fost reziliat, Dan Șova fiind la acea vreme șeful marilor proiecte de infrastructură.
Autostrada Transilvania a fost ulterior scosă la licitație pe bucăți, iar până în prezent au mai fost dați în trafic doar 23 de kilometri, în plus față de cei făcuți de Bechtel între Gilău și Câmpia Turzii. Din cei 23 de kilometri, aproape nouă kilometri au fost construiți de Dorinel Umbrărescu, între Gilău și Nădășelu, iar restul reprezintă două loturi din tronsonul Câmpia Turzii – Târgu Mureș, făcute de Strabag și Geiger.
Până acum, din suma actualizată de 24,85 miliarde de lei (circa 5,3 miliarde de euro), statul român a cheltuit 15,41 miliarde de lei (3,3 miliarde de euro) pentru construcţia Autostrăzii Braşov – Borş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News