Producţia de baterii de tip litiu şi fosfat de fier (LFP) ar urma să înceapă în ultimele luni din 2026 şi uzina ar putea ajunge la o capacitate de producţie de 50 de GWh, "în funcţie de evoluţia pieţei automobilelor electrice din Europa şi sprijinului continuu al autorităţilor spaniole şi Uniunii Europene", au precizat cele două companii într-un comunicat de presă comun.
Investiţia este estimată la aproximativ 4,1 miliarde de euro şi viitoarea uzină va fi construită în apropierea unei fabrici Stellantis de la Zaragoza (nord-estul Spaniei). Tranzacţia este aşteptată să se finalizeze în cursul anului 2025.
"Concepută pentru a fi complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, uzina de baterii va fi construită în mai multe etape şi planuri de investiţii", au precizat Stellantis şi CATL. Cele două companii vor înfiinţa în acest sens o societate mixtă deţinută în proporţii egale, care va permite Stellantis să îşi extindă oferta pe segmentul bateriilor LFP.
Decizia celor de la CATL şi Stellantis confirmă rolul important jucat de Spania în sectorul auto european. În 2023, aproximativ 1,87 milioane de automobile au fost produse în Spania, al doilea producător european după Germania (3,96 milioane de unităţi), potrivit Asociaţiei constructorilor europeni de automobile.
Înfiinţat în 2011 în oraşul Ningde, pe coasta de est a Chinei, grupul CATL produce peste o treime din toate bateriile pentru automobile electrice vândute la nivel mondial. Bateriile CATL sunt utilizate de modelele mai multor constructori auto, precum Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Toyota, Honda şi Hyundai.
În prezent, CATL lucrează la construcţia celei de a doua uzina a sa din Europa, uzină care va fi amplasată în Ungaria, după cea din Germania, care a început să funcţioneze în luna ianuarie 2023.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News