Marcel Vela a prezentat OUG pentru modificarea și completarea unor acte normative cu incidență în domeniul managementului situațiilor de urgență și al protecției civile, spunând că urgența adoptării acestui proiect ține cont de faptul că în 15 mai încetează efectele decretului prezidențial 240/n 2020 de prelungire a Stării de Urgență în România.
„În acest context, obiectivul pentru care acesta a fost instituit, de refacere a stării de normalitate provizorie, trebuie urmărit în continuare, dat fiind că pericolul de răspândire a noului coronavirus există în continuare. Astfel, prin prezentul proiect de act normativ propunem modificarea unor acte normative un incidență în domeniul managementului situațiilor de urgență și al protecției civile, cum sunt OUG 21 / 2004, respectiv OUG 1 / 2014", a spus ministrul de Interne.
Se definește starea de alertă ca fiind „răspunsul la o situație de urgență”
În proiectul adoptat de Guvern se definește starea de alertă ca fiind „răspunsul la o situație de urgență, de amploare și intensitate deosebită, determinate de unul sau mai multe tipuri de risc, constând într-un ansamblu de măsuri cu caracter temporar. proporționale cu nivelul de gravitate manifestat sau prognozat al acesteia și necesare pentru prevenirea și înlăturarea amenințărilor iminente la adresa vieții, sănătății persoanelor, mediului înconjurător, valorilor materiale și culturale importante ori a proprietății".
De asemenea, în OUG adoptată joi se reglează mecanismul de declarare, prelungire și încetare a stării de alertă la nivel local, județean sau național, prin hotărâri ale comitetelor pentru situații de urgență.
„S-au stabilit și criteriile care trebuie analizate pentru fundamentarea unor astfel de decizii, precum amploarea, densitatea și infrastructura existentă în zonă. Sunt aduse clarificări în ceea ce privește conținutul hotărârilor comitetelor pentru situații de urgență, care trebuie să cuprindă inclusiv măsuri pentru creșterea capacității de răspuns, asigurarea rezilienței comunităților și diminuarea impactului tipurilor de risc, condițiile concrete de aplicare a acestor hotărâri și destinatarii măsurilor", a mai spus Vela.
Comitetul va avea trei vicepreședinți
Potrivit acestuia, Comitetul Național va funcționa sub conducerea primului ministru, care va avea calitate de președinte. Comitetul va avea trei vicepreședinți: ministrul Afacerilor Interne, ministrul Lucrărilor Publice și secretarul de stat șef al Departamentului pentru Situații de Urgență. Au fost incluși ca membri în Comitetul Național și inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și directorul general al Direcției Generale de Management Operațional din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
În baza noii OUG, joi seara va fi convocată prima ședință în noua formulă și cu noua denumire, cea de Comitet Național pentru Situații de Urgență.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News