"Astăzi a fost aprobat în şedinţa de guvern memorandumul cu tema 'Aprobarea măsurilor propuse privind opţiunile de dezvoltare a magistralei de metrou M6, sectorul Nord. Şi cele două puncte care concluzionează memorandumul sunt: continuarea proiectului integral al magistralei M6 prin accelerarea demersurilor de licitare, contractare a ambelor sectoare, de Nord şi Sud, şi corelarea viitoare a proiectului cu planurile de dezvoltare ale Aeroportului Henri Coandă, în vederea maximizării eficienţei investiţiei", a declarat Ionel Scrioşteanu într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.
El a expus şi câteva din motivele pentru care Guvernul a aprobat acest memorandum.
"Primul ar fi că acest proiect face parte din Strategia de dezvoltare a transportului în regiunea Bucureşti-Ilfov, PMUD 2016 - 2030. Acest proiect, care, de fapt, este o extensie a magistralei M4 către Aeroportul Otopeni, va face legătura cu cele trei gări de pe traseu, Gara Progresul - Gara de Nord - Gara Băneasa, şi Aeroportul Otopeni. Încă un considerent care a fost luat în calcul este că (...) se vizează o extindere a magistralei M6 de la terminalul 1 al aeroportului la viitorul terminal 2 al Aeroportului Otopeni.
În ceea ce priveşte trenul Gara de Nord - Otopeni, noi considerăm că este complementară această investiţie, metrou - tren, datorită faptului că trenul Bucureşti - Otopeni poate viza şi cei 60% dintre călători ai Aeroportului Otopeni care nu sunt din Bucureşti. Piaţa de servicii care este deservită de Aeroportul Otopeni se extinde foarte mult în afara Bucureştiului. Tot nordul Bulgariei, de exemplu, vine şi zboară internaţional din Aeroportul Otopeni. Iar noua investiţie pe care o avem în derulare, semnată anul trecut, cu privire la legătura feroviară dintre Bucureşti şi Giurgiu va facilita accesul cetăţenilor din Bulgaria către Aeroportul Otopeni", a explicat Scrioşteanu, citat Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News