În Europa, unde H&M își desfășoară cea mai mare parte a afacerilor, conflictul din Ucraina, prețurile record la energie și inflația ridicată apasă asupra încrederii consumatorilor, iar gospodăriile își reduc cheltuielile în timp ce se pregătesc pentru vremuri mai grele.
Profitul înainte de impozitare în perioada iunie-august, al treilea trimestru fiscal al grupului suedez, a scăzut la 689 milioane de coroane (60,9 milioane de dolari), de la 6,09 miliarde de coroane cu un an înainte.
Compania nu a oferit detalii despre domeniile în care speră să facă economii de costuri, dar a declarat că beneficiile ar trebui să se facă simțite în a doua jumătate a anului 2023.
Acțiunile sale au scăzut cu 3% la mijlocul dimineții, ducând scăderea de la începutul anului la 43%
H&M (HMb.ST) a declarat că un cost unic de 2,1 miliarde de coroane pentru desființarea activității sale din Rusia, anunțat în iulie, a reprezentat doar aproximativ jumătate din scăderea profitului.
La începutul acestei luni, grupul a raportat vânzări sub așteptări pentru această perioadă, deoarece cumpărătorii și-au restrâns cheltuielile în fața creșterii costurilor energiei și a altor costuri de trai, dar a precizat că cererea s-a îmbunătățit la sfârșitul trimestrului.
Retailerul a declarat joi că întârzierile din lanțul de aprovizionare au cântărit, de asemenea, asupra vânzărilor.
Între timp, creșterea prețurilor materiilor prime și ale transportului de marfă, precum și un dolar american mai puternic, au dus la creșteri substanțiale ale costurilor pentru achizițiile de bunuri.
"În general, acești factori au avut un impact negativ substanțial asupra profitului pentru trimestru", a declarat directorul general Helena Helmersson. "Am ales să nu compensăm în totalitate creșterea costurilor, ceea ce se reflectă în marja brută".
Creșterea cererii în septembrie
"Observăm că vor urma vânturi semnificative asupra marjei, în special având în vedere dolarul mai puternic în raport cu euro, precum și costurile mai mari cu energia și pierderea afacerilor cu marje ridicate din Rusia", a declarat Richard Chamberlain, analist la Royal Bank of Canada, într-o notă adresată clienților.
H&M a declarat despre colecțiile sale de toamnă că au fost bine primite, vânzările sale crescând cu 7% față de anul precedent, în monedă locală, în perioada 1-27 septembrie - începutul celui de-al patrulea trimestru fiscal, față de o scădere de 4% în trimestrul al treilea.
Helmersson le-a spus analiștilor că piețele care fuseseră slabe în trimestru, cum ar fi Europa Centrală, și-au revenit în septembrie.
Analiștii de la Credit Suisse au declarat că se așteaptă ca cererea să se înmoaie în restul anului față de prima jumătate a anului, deoarece presiunile inflaționiste îi presează pe cumpărători.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News