Haos și întârzieri majore pe toate aeroporturile lumii din cauza sistemelor de operare Microsoft. Biletele sunt emise manual

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Haos pe aeroportul Gatwick din Londra: toți pasagerii au fost forțați să evacueze zona / Sursa - Pexels
Haos pe aeroportul Gatwick din Londra: toți pasagerii au fost forțați să evacueze zona / Sursa - Pexels

O pană informatică globală cauzată de un sistem al Microsoft a dus la întârzieri pe toate aeroporturile lumii, în plin sezon estival. 

Din câte se pare, o mare parte din companiile mari ale lumii folosesc sistemul de stocare în cloud al Microsoft Azure. Totul ar fi pornit de la un update al unui sistem antivirus care a afectat Microsoft Azure. Astfel, atât companiile aeriene, cât și televiziuni sau alte firme mari întâmpină blocaje majore. 

Situația zborurilor în Europa

 

Pe aeroportul Berlin-Brandenburg, toate zborurile au fost suspendate vineri dimineață din cauza unor probleme tehnice. Purtătorul de cuvânt al aeroportului a confirmat că niciun avion nu a putut decola sau ateriza, situația fiind similară și pe aeroportul din Hamburg, unde patru companii aeriene - Eurowings, Ryanair, Vueling și Turkish Airlines - au fost nevoite să emită manual biletele, cauzând întârzieri semnificative.

Aeroportul Schiphol din Amsterdam, unul dintre cele mai aglomerate hub-uri din Europa, a fost și el grav afectat, numeroase zboruri fiind întârziate sau anulate. Impactul exact asupra traficului aerian este în curs de evaluare, dar probleme similare s-au înregistrat și pe aeroportul Eindhoven și în cazul companiei aeriene Transavia.

În Spania, toate aeroporturile s-au confruntat cu perturbări majore, cu Aena, cel mai mare operator aeroportuar din lume, raportând întârzieri în sistemele de check-in și informare a pasagerilor. Aceste probleme coincid cu sezonul estival, când afluxul de turiști este maxim.

Situația a fost dificilă și în Franța, unde Air France a raportat întreruperi la anumite escale, iar în Belgia, aeroportul din Bruxelles a avut probleme similare din cauza defecțiunilor sistemului Microsoft Azure, utilizat pentru înregistrarea bagajelor.

Această pană informatică globală vine într-o perioadă crucială pentru industria turistică europeană, cauzând disconfort și întârzieri pentru mii de pasageri în plin sezon de vacanță. Autoritățile și companiile aeriene lucrează pentru a remedia situația cât mai curând posibil, dar impactul continuă să fie resimțit pe scară largă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel