Honda și Nissan, în pragul unei fuziuni istorice. Motivul real al alianței producătorilor japonezi

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Fabrica Mercedes-Benz (Sursa foto: Freepik)
Fabrica Mercedes-Benz (Sursa foto: Freepik)

Potrivit agenției Nikkei, Nissan și Honda, două dintre cele mai mari companii auto din Japonia, intenționează să fuzioneze pentru a face față concurenței tot mai acerbe din partea producătorilor auto chinezi. În acest sens, cele două companii se pregătesc să semneze un memorandum de înțelegere pentru a iniția oficial discuțiile de fuziune.

Un aspect esențial al acestei mișcări este includerea Mitsubishi în acest proiect ambițios, având în vedere că Nissan deține 24% din acțiunile Mitsubishi. Prin reunirea celor trei companii sub un singur grup, s-ar crea un colos japonez în industria auto, capabil să răspundă provocărilor pieței globale.

Obiectivele fuziunii


Principala motivație din spatele acestei inițiative este creșterea capacității de investiție în domeniul vehiculelor electrice. În contextul tranziției globale către o mobilitate mai sustenabilă, colaborarea dintre Nissan și Honda devine crucială. De altfel, cele două companii au început deja să coopereze în ultimele luni și s-au concentrat pe dezvoltarea de baterii și componente pentru mașinile electrice.

Crearea unei structuri comune, cel mai probabil sub forma unei holdinguri, ar permite accelerarea procesului de inovare și producție și vor reduce în același timp costurile operaționale. De asemenea, noua entitate ar putea contracara mai eficient expansiunea rapidă a producătorilor chinezi, care domină tot mai mult piața globală a vehiculelor electrice prin prețuri competitive și tehnologii avansate.

Rolul Renault în ecuație

Cu toate acestea, mai există câteva necunoscute legate de structura finală a grupului rezultat. Nissan a înregistrat venituri de aproape 63 de miliarde de dolari în ultimul an fiscal, aproximativ jumătate din cifra de afaceri realizată de Honda. Întrebarea principală rămâne cum va fi distribuită structura acționariatului în cadrul noii entități și ce rol va avea Renault în acest context.

Deși Renault a început să-și reducă implicarea în Nissan, compania franceză rămâne cel mai mare acționar, cu o participație de 34%. O parte dintre aceste acțiuni sunt blocate într-un trust fără drepturi de vot, ceea ce ar putea complica procesul de negociere.

Fuziunea dintre Honda și Nissan, alături de o posibilă integrare a Mitsubishi, ar putea marca un moment istoric pentru industria auto japoneză. Prin combinarea resurselor, expertizei și capacităților de producție, noua entitate ar putea deveni un jucător major pe scena globală.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel