Vizați sunt clienții Lidl Romania şi Adidas, anunță Antena 3. Metoda a fost descoperită de Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Naţională (CERT-RO).
Mai precis, utilizatorii primesc mesaje aparent „promoţionale”, prin care li s-ar oferi posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături sau chiar produse, în schimbul răspunsului oferit la câteva întrebări.
Companiile a căror identitate vizuală este copiată şi utilizată abuziv de către atacatori sunt Lidl şi Adidas, retaileri a căror imagine a mai fost utilizată în trecut pentru astfel de tentative de scam. În primul caz, utilizatorii sunt atraşi de posibilitatea de a câştiga vouchere în valoare de 750 RON. În celălalt, premiul oferit este o pereche de pantofi sport Adidas.
În ambele situaţii, odată ce victima accesează link-ul primit este redirecţionată către un mini-chestionar. După ce răspunde la toate aceste întrebări, utilizatorului i se promite un premiu (voucher sau produse, în funcţie de campanie) pe care îl poate revendica doar dacă distribuie mesajul mai departe către alte contacte.
În momentul în care se accesează butonul de distribuire, mesajul este transmis automat întregii liste de contacte din WhatsApp, informează Adevărul. Deşi acesta ar trebui să fie ultimul pas necesar pentru primirea premiului, victima este redirecţionată ulterior către o multitudine de site-uri maliţioase, care au ca scop colectarea datelor şi instalarea de aplicaţii maliţioase pe dispozitivele utilizate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News