Mai mulți români se aflau la Imperial SunLand Resort Hotel din Kemer, Antalya, unde au trăit momente de groază, fiind nevoiți să evacueze clădirea în grabă, fără a putea recupera bunurile personale din camere. În plus, reprezentanții hotelului au încercat să acopere incidentul, interzicând turiștilor să filmeze sau să facă fotografii, în timp ce pompierii și echipele de intervenție se luptau cu flăcările, conform DCNews.
Mușamalizarea și intimidările personalului hotelier
Cristea Laurențiu, unul dintre turiștii români cazați la SunLand Resort, a oferit detalii despre acest eveniment pentru sursa citată mai sus. Potrivit lui, hotelul a încercat să ascundă amploarea incendiului, iar angajații au recurs chiar la intimidări pentru a împiedica turiștii să filmeze incidentul.
Angajații de la SunLand Resort Hotel au încercat să-i confiște telefonul unui român pentru a-i șterge filmările și fotografiile
„Noi am stat mai retrași, de unde am reușit să facem câteva filmulețe și câteva poze.”, spune Cristea.
Românii evacuați și ignorați de personal
Cristea și alți turiști români au trăit clipe de panică. În jurul orei 16:00, chiar soția lui Laurențiu a observat fumul gros negru la etajele superioare ale hotelului, alertând imediat recepția. Însă reacția personalului a fost dezamăgitoare. „La recepție nu se vorbea decât turcă și rusă. Soția mea a încercat să le explice ce se întâmplă, dar nu înțelegeau sau nu voiau să înțeleagă,” a povestit românul.
Situația a escaladat rapid, iar turiștii au început să fie evacuați. Totuși, nu toți oaspeții au reușit să iasă din hotel în siguranță în primele minute. Laurențiu a relatat despre momente de groază trăite de nepotul său și de copilul acestuia, care se aflau la etajul 2 și au fost nevoiți să iasă pe balcon din cauza fumului dens.
„Cumnatul meu a intrat în hotel, a ajuns la etajul doi, dar nu a mai putut să iasă. Până la urmă a ieșit cu copilul de cinci ani pe balcon. Copilul a fost dat din mână în mână de la etajul doi la etajul unu” a explicat Cristea.
Intervenția pompierilor și evacuarea întârziată
Intervenția pompierilor a fost îngreunată de fumul dens, ceea ce a forțat echipele de salvare să folosească excavatoare pentru a crea acces către hotel. Turiștii au fost evacuați în grabă și lăsați în stradă timp de ore întregi, fără acces la hainele sau documentele personale.
„Am stat în stradă până la ora 21:30, doar cu un prosop pe noi. Ne-au dat doar câte un pahar de unică folosință cu supă caldă. Toată lumea țipa. Era o nebunie acolo. Slavă Domnului că toți cei din hotel au fost evacuați.” a declarat Cristea.
Românii au fost lăsați într-o stare de confuzie și nesiguranță, mulți dintre ei având toate bunurile personale rămase în camerele pline de funingine.
„Toate hainele erau distruse, erau pline de funingine și în fișetul de siguranță era funingine.”, explică el.
Nemulțumiri legate de agenția de turism și daunele materiale
Cristea Laurențiu și alți turiști afectați speră acum să-și recupereze o parte din suma plătită pentru vacanță. El a menționat că agenția de turism Karpaten, prin care și-a rezervat sejurul, nu a oferit până acum nicio soluție clară.
„Am sunat la cei de la agenție și ei ne-au spus de voucher. Cum este posibil să ceri voucherul cuiva care este la piscină? Te duci cu voucherul după tine? Vă dați seama în ce situație am fost puși.” a explicat el.
Bărbatul a mai adăugat că toate bagajele sale au fost distruse, iar hainele și obiectele personale sunt de nerecuperat. Deși agenția nu a oferit încă nicio compensație, el speră să obțină măcar o parte din bani înapoi pentru daunele suferite.
„Ne-au dus la un hotel la vreo 20 km. depărtare, iar dimineață a venit o mașină care ne-a dus la aeroport. Nu am vorbit cu nimeni de la agenție, nu ne-a sunat nimeni. Aveam doar un număr de urgență cu care să sunăm la ambasadă. Nu știu dacă putem să recuperăm ceva, pentru că agenția de turism nu a zis nimic. Noi nu am avut decât asigurare de sănătate, pentru că asta ni s-a recomandat.” a conchis Cristea.
În ciuda momentelor de panică și a daunelor materiale semnificative, toți turiștii evacuați au fost salvați, însă rămân multe întrebări legate de felul în care incidentul a fost gestionat atât de către hotel, cât și de agenția de turism.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News