Începe maratonul radarelor în Germania. Nemții n-ar mai vrea să anunțe totuși amplasarea radarelor

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

În Bavaria se dă startul unui nou „maraton al radarelor”, o acțiune de amploare prin care autoritățile încearcă să atragă atenția șoferilor asupra pericolelor vitezei excesive. Deși intenția oficială este de a salva vieți, experții avertizează că efectul acestor campanii este de scurtă durată. Alte landuri, precum Berlinul, au renunțat complet la astfel de inițiative, considerându-le inutile.

Anul trecut, în Bavaria, aproape 500 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, iar peste 60.000 au fost rănite. Cea mai des întâlnită cauză? Viteza. Ministerul de Interne bavarez susține că scopul maratonului radarului de miercuri nu este colectarea de bani din amenzi, ci prevenția: atenționarea asupra riscurilor depășirii vitezei. Peste 2.000 de polițiști sunt mobilizați pentru a supraveghea traficul în peste 1.000 de locații din land.

Pentru a fi cât mai transparentă, poliția bavareză a publicat online toate punctele de control, inclusiv printr-o hartă interactivă. Scopul declarat: să transmită mesajul preventiv către cât mai mulți cetățeni.

Radare în Germania. Ziua maratonului, fără efect? 

 

Cu toate acestea, cercetătorii de la Universitatea din Passau contestă eficiența acestor campanii. Profesorul Stefan Bauernschuster arată că, potrivit studiilor realizate, comportamentul șoferilor se schimbă doar în ziua acțiunii, pentru că aceștia sunt avertizați prin presă. A doua zi, totul revine la normal. Datele din studiul coordonat de colega sa, dr. Ramona Rekers, confirmă: milioane de puncte de date analizate în patru ani nu indică niciun efect durabil.

Bauernschuster susține că doar sancționarea constantă are efect pe termen lung. De altfel, cercetările arată că șoferii care au fost prinși de radar tind să devină mai atenți în anii următori. Concluzia? Blitzurile inopinate, efectuate frecvent, ar fi mult mai eficiente decât maratoanele anunțate în avans.

Berlinul, de exemplu, a ieșit din această campanie europeană, considerând-o o risipă de resurse pentru un rezultat inexistent. „Este o operațiune de imagine. Oamenii conduc preventiv doar pentru o zi”, a declarat Benjamin Jendro, de la Sindicatul Poliției din Berlin. El propune, în schimb, o prezență constantă a poliției în trafic, pe tot parcursul anului.

O altă măsură propusă de sindicat: introducerea răspunderii proprietarului. Adică, dacă nu se poate dovedi cine conducea mașina în momentul abaterii, proprietarul să fie tras la răspundere. O astfel de soluție este deja aplicată în țări ca Austria, Elveția și Olanda și ar reduce considerabil timpul pierdut pentru identificarea șoferilor.

În final, cercetătorii spun că soluția cu cel mai mare impact ar fi una radicală: introducerea unei limite generale de viteză pe autostrăzile din Germania. Studiile arată că această măsură ar crește semnificativ siguranța în trafic. Cu toate acestea, Ministerul de Interne respinge ideea, afirmând că o astfel de măsură „nu este necesară”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel