O situație neplăcută a afectat zeci de pasageri la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, joi seară, când scannerele pentru verificarea bagajelor au încetat să funcționeze. Această defecțiune tehnică a împiedicat înaintarea pasagerilor către poarta de îmbarcare, rezultând în decolarea aeronavei spre Paris cu doar o parte dintre călători.
În ciuda așteptărilor îndelungate, soluția oferită de reprezentanții aeroportului pentru restul pasagerilor a fost un autocar care să îi transporte spre Franța.
Unul dintre pasageri, vizibil nemulțumit, a declarat, pentru Știrile Pro TV: "De dimineață, de la 11:00, ajungem la ora 00:00 înapoi, puteam să facem trei drumuri de Paris-România și n-am făcut de Satu Mare-Cluj... și fără bani.”
Nu mai puțin de 43 de persoane, care ar fi trebuit să urce în avionul către Paris, au fost blocate din cauza defecțiunii scannerelor. După 40 de minute de așteptare, aeronava a decolat doar cu o parte dintre pasageri.
"De la ora 16.00 ne-au tot amânat, spunându-ne 'stați liniștiți, o să plecați', după două ore de așteptări ni s-a spus că a plecat aeronava. Era o a doua soluție, pe care au deschis-o doar după ce a plecat avionul nostru", a spus un alt călător.
În urma acestor ore de așteptare, pasagerilor rămași li s-a oferit ca alternativă un autocar pentru a ajunge la Paris în aceeași noapte.
O femeie aflată printre cei afectați a spus: „Eu sunt cu copilul și cu soțul, eu am probleme de sănătate, probleme cu coloana, deci nu-mi permit să merg atâta drum.”
O altă pasageră a adăugat: „Am fost în aeroport cu un bebeluș de 5 luni, timp de 4 ore. Ei propun un microbuz care ajunge undeva la 23 pentru Paris, pentru mine nu e ok și pentru ceilalți care sunt cu copii. Următorul zbor va fi duminică, care ne-a costat încă 400 euro."
Reprezentanții Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca au explicat că problema a apărut din cauza unei defecțiuni tehnice care a blocat scannerele de securitate. Directorul aeroportului, David Ciceo, a declarat: „A fost o defecțiune tehnică legată de alimentarea echipamentelor. Scannerele nu au mai funcționat.”
Întrebat dacă scannerele s-au blocat sau s-au oprit din lipsă de electricitate, Ciceo a confirmat: „Nu au mai funcționat... Faptul că au rămas pasagerii pe jos nu este vina aeroportului și nici responsabilitatea aeroportului, pasagerii au rămas pe jos din vina companiei aeriene."
Mulți dintre pasagerii care au pierdut zborul au refuzat oferta de transport cu autocarul, preferând să caute alte soluții pentru a ajunge la destinație.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News