Noile reglementări ar putea intra în vigoare începând cu data de 30 martie 2019, NUMAI DACĂ NU SE SEMNEAZĂ acordul de retragere al Marii Britanii din Uniunea Europeană, se arată în informmarea publicată de Registrul Auto Român.
Printre posibilele modificări care ar putea fi introduse pe viitor este şi necesiatea unei reomologări a vehiculelor noi. De asemenea, maşinile second-hand cu volanul pe partea dreaptă şi care au fost aduse din Marea Britanie, nu vor mai primi cartea de identitate, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate.
Cele patru modifcări în cazul unul Brexit fără acord
"1. Vehiculele noi, care au fost omologate UE de tip de către UK (marca e11) nu vor mai primi automat cartea de identitate a vehiculului (CIV) în vederea înmatriculării, dat fiind faptul că omologarea UE de tip și certificatul de conformitate (CoC) aferente își pierd valabilitatea de la data menționată mai sus. Aceste vehicule vor fi supuse unei reomologări individuale, cu verificarea condițiilor tehnice aplicabile pentru vehicule noi. De asemenea, o CIV eliberată pe baza unei omologări UE de tip acordată de UK, pentru un autovehicul nou provenit din UK și care nu a fost încă înmatriculat, își va pierde valabilitatea și nu mai poate fi utilizată la înmatriculare. Prin urmare, RAR recomandă înmatricularea vehiculelor aflate în această situație până cel mai târziu la data de 29.03.2019.
2. De la aceeași dată, la eliberarea CIV pentru vehiculele utilizate (second-hand) nu mai sunt recunoscute omologările UE de tip acordate de UK (marca e11), fiind necesară o reomologare individuală conform cerințelor din RNTR-7, aplicabile vehiculelor utilizate care provin din state terțe. În cazul emisiilor poluante se impune condiția privind nivelul minim de poluare Euro 3/Euro III.
3. Începând cu 30.03.2019, autovehiculele utilizate (second-hand), cu postul de conducere pe partea dreaptă și care provin din UK, nu vor mai putea primi CIV, indiferent de omologarea în baza căreia au fost înmatriculate.
4. Inspecția Tehnică Periodică efectuată în UK la vehiculele utilizate (second-hand) nu mai este acceptată (recunoscută) la omologarea individuală și eliberarea CIV pentru reînmatriculare în România. ITP trebuie refăcută la RAR.
În perioada 2006-2019 au fost introduse în România aproximativ 62.400 de vehicule care au fost anterior înmatriculate în UK" se mai arată în informarea emisă de Registrul Auto Român.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News