Cel mai recent exemplu constă în investiția a două milioane de lei, bani de la bugetul statului, pentru modernizarea unei gări prin care n-a mai trecut niciun tren de 14 ani. Mai mult decât atât, stația are și un angajat, care ar trebui să păzească clădirea ce stă sub lacăt de peste un deceniu, transmite Digi 24.
Este vorba despre gara din Câmpulung la Tisa. Pe vremuri aici era forfotă mare. În sătucul de la granița cu Ucraina intrau și ieșeau zilnic trenuri cu marfă adusă din țările vecine. Din 2007, circulația trenurilor însă a fost oprită. Între timp, gara a fost renovată în totalitate și au fost montați stâlpi cu 32 de camere de supraveghere. Peste toate s-a așezat praful.
Până de curând, prin gară se auzeau doar cei 4 angajați. Acum a mai rămas doar unul. Șef într-o gară prin care nu trece niciodată trenul.
Șandor Mesyeri - viceprimarul localității: Venea la cafea și înapoi și primea salariu. Că trenul nu circulă, angajați sunt. Investiție enorm de mare și nu au fost pornite niciodată camerele de luat vederi, trenul nu a mai circulat. Deja, la primărie, multe sesizări au făcut măcar să curețe, că e deja pădure pe linia ferată.
Oamenii din sat își amintesc cu nostaligie de vremurile în care gara era plină. Acum, abia dacă își mai amintesc cum arată un tren.
Renovarea gării a fost prevăzută în proiectul de securizare a graniţelor, în vederea aderării României la spaţiul Schengen. Lucru care încă nu s-a întâmplat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News