Italia. Certificate online, începând de astăzi, fără să vă deplasați la ghișeu și fără taxe. Lista documentelor descărcabile gratuit

Loredana Iriciuc |
Data publicării:

Începe funcționarea registrului digital, care permite cetățenilor din Italia să obțină online, în ​​mod independent, deci fără a merge la ghișee și fără costuri pentru timbre, 14 documente în format digital. Președintele Republicii, Sergio Mattarella, a tăiat simbolic panglica operațiunii și a fost cel care a descărcat duminică primul certificat. 

Portalul certificatelor pentru toți cetățenii a fost pornit astăzi. Platforma lansată de Sogei, compania publică de IT, este www.anagrafenazionale.interno.it și poate fi accesată și la www.anagrafenazionale.gov.it. 

Registrul online colectează date de la 98% din populația italiană, cu 7.808 municipalități care au intrat deja în sistem. Doar 63 lipsesc.  

Ce se poate face cu registrul online? Puteți descărca diferitele certificate fără a mai fi nevoie să mergeți la ghișee.

Cum puteți să vă descărcați documentele? Va fi suficient să aveți Spid-ul sau cartea de identitate electronică pentru a putea obține 14 tipuri diferite de documente personale în format digital, care pot fi descărcate pentru folosul personal sau pentru un membru al familiei. Certificatele digitale vor fi complet gratuite și nu va mai trebui să plătiți timbrul fiscal.

 

Lista certificatelor care pot fi descărcate gratuit de astăzi

 

Certificatele pe care le puteți descărca gratuit sunt:

- naștere;

- căsătorie;

- cetățenie;

- şedere;

- reședința AIRE;

- statusul familiei;

- starea civilă;

- rezidența în concubinaj;

- statutul de familie AIRE;

- statutul de familie cu relații de rudenie;

- registrul uniunilor civile;

- contract de concubinaj.

Serviciul vă permite să previzualizați documentul pentru a verifica corectitudinea datelor și pentru a-l putea descărca în format pdf sau primi pe e-mail.

 

La revedere, timbru de 16 euro!


Dacă înainte era necesară plata taxei de timbru de 16 euro pentru toate adeverințele destinate unui număr infinit de utilizări (de la practici bancare, la oficiu poștal, la cabinete de notari, preoți parohi, avocați, școli private, masterat universitar etc.) acum acest lucru nu mai este necesar.

Pentru a accesa portalul registrului național al populației rezidente (ANPR) trebuie să aveți propria identitate digitală, adică Spid-ul sau cartea electronică de identitate sau cartea națională de servicii.

De astăzi, serviciul care va permite cetățenilor să obțină online certificate personale, într-o chestiune autonomă și gratuită, va fi activ prin accesarea platformei www.anagrafenazionale.interno.it, disponibilă și la link-ul www.anagrafenazionale.gov.it.       

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel