Statutul lucrătorilor interzice angajatorului să instaleze camere video pentru a-și monitoriza angajații. Ele pot fi instalate numai pentru a preveni furtul sau pericolul, dar numai cu acordul sindicatelor.
Cu toate acestea, în munca casnică, prevederile Statutului muncitorilor nu se aplică, deoarece nu vorbim despre o companie, ci despre o casă privată.
Aceasta înseamnă că lucrătorul poate fi controlat?
Curtea de Casație a specificat că: „Nu există nicio îndoială că relația de muncă casnică, prin natura sa particulară, diferă, atât în raport cu obiectul, cât și în raport cu subiecții implicați, de orice altă relație de muncă: aceasta de fapt, nu este împrumutat unei companii care are, în prevalența cazurilor, un sistem de lucru organizat în forme multiple și diferențiate, cu posibilitatea înlocuirii sau substituirii subiecților; ci a unei unități familiale mici și omogene, destinată, deci, să se desfășoare în contextul vieții private cotidiene a unei coabitări limitate“.
Prin urmare, în casă, camerele împotriva hoților pot fi păstrate, instalate în afara casei (pe palier, de exemplu), dar și în interior și pot fi activate chiar și în timp ce lucrătoarea domestică lucrează. Dar lucrătorul trebuie informat, precizează pensioniefisco.it.
Noul contract de muncă pentru îngrijitori, asistenți la domiciliu și babysitter
Tot în noul contract de muncă semnat recent și în vigoare de la 1 octombrie 2020 este confirmat acest lucru: Nu există nicio interdicție privind instalarea camerelor foto, dar în contractul de angajare a lucrătorului casnic trebuie indicat faptul că în casă există sisteme audiovizuale.
Dacă sunt instalate după angajare, atunci comunicarea existenței camerelor trebuie comunicată în scris lucrătorului casnic.
Nu vor exista camere de luat vederi în locuința su camera personală a lucrătorului și nici în toalete.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News