Jumătate din români dăruiesc mai departe cadourile de Crăciun care nu le plac

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Jumătate din români dăruiesc mai departe cadourile de Crăciun care nu le plac / Foto: Unsplash
Jumătate din români dăruiesc mai departe cadourile de Crăciun care nu le plac / Foto: Unsplash

Aproximativ jumătate dintre români oferă cadourile de Crăciun pe care le-au primit și care nu le plac, altor persoane, în timp ce doar 11% dintre spanioli, 17% dintre francezi și unul din patru italieni fac același lucru.

Rușinea sau efortul pe care îl presupune returnarea unui cadou este ceea ce face ca dăruirea mai departe să fie o practică comună în România.

Constatarea face parte dintr-un sondaj Ipsos realizat la jumătatea lunii noiembrie pe aproximativ 10.000 de consumatori dintr-o duzină de țări de pe cinci continente.

 

Ce fac oamenii cu cadourile primite de Crăciun care nu sunt tocmai pe lista lor 

 

Ceea ce aleg consumatorii să facă dacă primesc un cadou care nu le place variază foarte mult de la o țară la alta. Cei mai mulți oameni îl vor păstra oricum, în special în Filipine (70%), România (49%), Italia (42%), Chile (41%) și Brazilia (39%). Unele țări îl vor da mai departe, în special România (49%), Singapore (45%), Marea Britanie (32%) și Australia (31%). Unele chiar îl vor vinde.

Sezonul de sărbători îi găsește pe consumatorii români înconjurați de anxietate și incertitudine cauzate de o criză economică aparent iminentă, de creșterea costurilor de trai și de un război în curs de desfășurare în apropiere. O treime dintre aceștia spun că cheltuielile lor de vacanță vor crește anul acesta din cauza inflației. Cu toate acestea, românii așteaptă cu nerăbdare Crăciunul.

Aproape 90% dintre toți respondenții la sondaj spun că se simt stresați din cauza creșterii prețurilor, iar mai mult de jumătate spun că sunt mai stresați decât anul trecut, în timpul pandemiei. 62% dintre români spun că inflația le va influența cumpărăturile de Crăciun, mai mult decât cei 47% dintre respondenții la nivel global care spun același lucru. Românii sunt, de fapt, mai stresați de creșterea prețurilor decât respondenții din Italia, Franța, Marea Britanie, Germania, SUA sau Brazilia.

 

Peste jumătate dintre români așteaptă promoțiile pentru cumpărăturile de Crăciun

 

Pentru a contracara creșterea prețurilor, peste jumătate dintre români spun că vor căuta promoții și cele mai mici prețuri.

Dintre cele 12 țări analizate, 23% dintre cetățeni spun că intenționează să cumpere mai mult din magazinele de tip brick-and-mortar, față de 17% care intenționează să facă cumpărături online. România păstrează aceleași proporții, dar cea mai mare creștere a intenției de a reveni în magazine se înregistrează în rândul cumpărătorilor cu vârste cuprinse între 25-34 de ani.

"Suntem un popor latin, gregar, senzorial și lipsit în ultimii doi ani de goana sărbătorilor și de oboseala cumpărăturilor de care, deși criticăm, nu ne putem lipsi", spune Alina Stepan, CEO Ipsos România, în comunicat.

Cadouri precum experiențe (bilete la evenimente, cursuri etc.), produse electronice, cărți și jucării, printre altele, sunt mai degrabă cumpărate online de către români. În același timp, alimentele și băuturile, îmbrăcămintea și încălțămintea sau bijuteriile sunt cumpărate în proporție mai mare din magazinele de tip brick-and-mortar.

În acest an, românii vor primi probabil drept cadouri haine, încălțăminte și bijuterii (56%), produse de îngrijire personală și parfumuri (35%) sau cadouri pentru casă (33%), conform Romania-insider.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel