Jurnalist român, după o călătorie cu trenul în Ucraina: "Aș falimenta CFR-ul, să ragă de foame toți supraponderalii care au căpușat compania în ultimii 30 de ani"

Echipa Stiri Diaspora |
Data publicării:

Jurnalistul român Cristian Scutariu publică un mesaj în care își manifestă revolta față de modul în care a fost condusă compania de stat CFR în ultimii 30 de ani. El a mers cu trenul în Ucraina, iar apoi în România, iar diferențele sunt incredibile.

Jurnalistul a efectuat recent o vizită în Ucraina, țară aflată de aproape 5 luni în război cu Rusia. După ce a mers cu trenul în țara vecină și apoi în România, Cristian Scutariu a postat un mesaj pe Facebook, fiind rapid distribuit și de alte persoane.

"Aș falimenta tot CFR-ul, să ragă de foame toți supraponderalii care au căpușat compania asta în ultimii 30 de ani. De la primul macagiu până la ultimul director. Toți concediați, cercetați penal pentru recuperarea furtului, apoi dați în judecată pentru jaf și scoși din case cu tot cu neveste și copii, să doarmă sub pod la Grivița toți.

Am mers în Ucraina cu trenul de parcă mergeam pe norișori. Nimic nu simți. Clasa 1, vagon de dormit, pat uriaș, baie curată lună, aer condiționat, două băuturi incluse în preț. Ce preț? 110 lei pentru un drum de 6 ore, mai scump nu există. A plecat la fix, a ajuns la fix.

Am intrat în țara dacilor liberi, la CFR. 160 de lei pentru un loc la cuşetă de 6, în Europa faci 40 de ani de pușcărie dacă autorizezi așa ceva. 6 inşi în 2 metri pătrați. "Aer conditionat" care iese pe un tub, jos sunt 12 grade, dar sus sunt 35. Cine doarme sus abia respiră, cine doarme jos poate muri de frig. WC infect, jegos, un rest de săpun folosit, o urmă de hârtie igienică dintre cele mai ieftine, un vas de WC murdar de căcat și de pişat. Vagonul huruie, scârțâie, sunt 210 decibeli. Se balansează stânga-dreapta, te dă cu capul de pereți, nimeni nu poate dormi, toți sunt nervoși. Un naş care pute a transpirație și a mezel vrac stă încuiat în cabina lui, toate ușile sunt blocate.

- Unchiule, ce morții lui are vagonul ăsta? Sare de pe şine? Nu vezi că nu doarme nimeni, e toată lumea buimacă pe culoar la 3 dimineață?

- Şi ce să-i fac eu vagonului? De ce nu vă luați la vagon de dormit single dacă sunteți pretențioși?

- De ce nu ne luăm? Dacă îți dau un picior în gură nu te mai salvează nici 20 de elicoptere SMURD, gunoi analfabet. Ăsta e răspuns de angajat la companie de stat?

- Hai poate chem poliția.

- Cheam-o, dar până vine te bat fără pauză, roagă-te să fim aproape de gară, să te mai recunoască ăia la IML.

La vagon de dormit cu două paturi în compartiment e 280 lei drumul de 6 ore. La single e vreo 390 de lei, parcă. Am mers la vagon de dormit la dus. E la fel de rău. Un alt naș șpăgar care cere bani să "blocheze în sistem" al doilea pat, să "dormi singur". Totul scârțâie, am pus pene de hârtie în fiecare fantă ca să mai anulez din zgomot. Ah, iar orele de plecare și sosire sunt așa, aproximative. Întârziere și la dus, dar și la întors. Câte jumătate de oră.

Am mers cu trenurile peste tot în lumea asta, nu am întâlnit nimic mai insalubru, mai jegos și mai nesimțit decât CFR", este mesajul lui Scutariu.

Citește în continuare: Spania oferă bilete de tren gratuite pentru călătoriile pe rute scurte și medii

 

Începând cu data de 01 septembrie, în Spania vor fi oferite bilete de tren gratuite. Guvernele din mai multe state ale Uniunii Europene, dar și autorități regionale sau chiar locale s-au lansat în această vară într-o adevărată cursă a ieftinirii biletelor la transportul public, inclusiv la cel feroviar. Tonul l-a dat Germania și apoi au urmat Franța și Spania. 

Spania oferă bilete gratuite de tren pentru pasagerii care circulă pe rute scurte și medii cu distanțe de până la 300 kilometri. Măsura va fi în vigoare în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2022, în încercarea de a ajuta populația să treacă mai ușor peste scumpirile la carburanți.

Noua măsura are ca scop încurajarea utilizării trenurilor și este valabilă pentru călătoriile operate de Cercanias, Rodalies și Media Distancia, în special pe distanțe scurte și medii, de până la 300 kilometri. De menționat faptul că această facilitate nu se aplică pe rutele pe distanțe lungi și nici pe liniile de mare viteză AVE, AVANT și AVLO.

Cum se va aplica gratuitatea biletelor de tren

 

Guvernul spaniol a aprobat recent o reducere de 30% pentru toate mijloacele de transport în comun, inclusiv metroul, autobuzele și tramvaiele.

Reducerile feroviare de 100% se vor aplica la călătoriile cu bilete cu mai multe călătorii pe cercanías (servicii de navetiști) și media distancia, sau rute de distanță medie (mai puțin de 300 km). Măsura se adresează în principal deținătorilor de abonamente spanioli, dar turiștii ar putea profita de ea dacă ar cumpăra bilete cu mai multe călătorii.

"Aș dori ca locuitorii Spaniei să știe că sunt pe deplin conștient de dificultățile zilnice pe care le întâmpină majoritatea oamenilor", a declarat marți premierul spaniol, Pedro Sanchez. "Știu că salariile acoperă din ce în ce mai puțin și că este dificil să ajungi la sfârșitul lunii."

Reducerile de prețuri sunt puse în aplicare pentru a atenua impactul inflației și al creșterii rapide a prețurilor la energie.

"Această măsură încurajează utilizarea transportului public pentru a garanta un mijloc sigur, fiabil, confortabil, economic și sustenabil de a face naveta zilnică pe fondul creșterii extraordinare a prețurilor la energie și combustibil", a declarat Ministerul spaniol al Transporturilor într-un comunicat.

Măsuri similare în Germania și Austria

 

Spania nu este singura țară europeană care încearcă să reducă costurile transportului public.

În luna mai, Deutsche Bahn, compania națională de căi ferate din Germania, a lansat un sistem de bilete de 9 euro pe lună, valabil din iunie până la sfârșitul lunii august. Biletul este valabil pentru toate serviciile de transport public din Germania și poate fi utilizat pe orice traseu local sau regional.

Și Austria și-a lansat "Klimaticket" (biletul climatic) la sfârșitul anului 2021. Conceput pentru a-i încuraja pe oameni să renunțe la mașini, sistemul s-a dovedit extrem de popular, site-ul său aproape că s-a blocat atunci când biletele au fost puse în vânzare. Abonamentul anual, cu un preț de 1.095 de euro, se ridică la doar 21 de euro pe săptămână sau 3 euro pe zi.

Între timp, britanicii continuă să fie împovărați de prețurile uriașe ale biletelor. În februarie s-a anunțat că tarifele de transport feroviar vor crește în Anglia și Țara Galilor cu o medie de 3,8%. Railfuture, o organizație independentă care urmărește reformarea căilor ferate, a sugerat că costurile anuale de călătorie ale navetiștilor vor părea insurmontabile în timp ce tarifele vor fi majorate.

România a scumpit biletele de tren

 

România a înotat și de această dată împotriva curentului și a scumpit biletele de tren. Astfel, începând cu 01 iulie, CFR Călători a anunțat o majorare a biletelor de tren cu 20%. 

„Ultima ajustare de tarife la călătoria pe calea ferată, aplicabilă tuturor operatorilor de transport feroviar de călători, a fost în anul 2013”, argumentează CFR Călători.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel