Compania Kaufland a implementat un sistem de valorificare a deşeurilor alimentare generate în magazinele sale, transformându-le într-un produs utilizabil în agricultură. Astfel, reziduurile organice care altădată ajungeau la groapa de gunoi sunt prelucrate şi convertite într-un îngrăşământ organic granular, disponibil pentru cumpărare în reţeaua Kaufland din Germania.
Compoziţia şi procesul de producţie
Noul produs, comercializat sub marca proprie Kaufland, "Countryside", este realizat exclusiv din deşeurile alimentare colectate din magazinele retailerului. Acestea sunt supuse unui proces controlat de compostare industrială, în cadrul căruia sunt descompuse biologic în condiţii optime de temperatură şi umiditate, pentru a asigura o fermentaţie eficientă. Ulterior, materialul rezultat este uscat şi granulat, făcându-l uşor de utilizat şi de aplicat pe sol, conform publicației germane Echo24.
Granulele obţinute conţin un amestec echilibrat de nutrienţi esenţiali pentru sol, inclusiv azot (N), fosfor (P) şi potasiu (K), elemente indispensabile dezvoltării plantelor. Pe lângă aceste macroelemente, produsul furnizează materie organică care contribuie la menţinerea structurii solului şi la stimularea activităţii microorganismelor benefice.
Lansarea pe piaţă şi disponibilitatea produsului
Produsul "Countryside" a fost introdus iniţial pe piaţă ca articol promoţional, în perioada 27 februarie - 5 martie, fiind vândut în pachete de 2,5 kg la un preţ de 5,99 euro. Având în vedere cererea consumatorilor, Kaufland a decis să includă îngrăşământul în oferta permanentă a departamentului destinat grădinăritului din magazinele sale din Germania.
Impactul asupra mediului şi economia circulară
Această iniţiativă se aliniază principiilor economiei circulare, reducând semnificativ cantitatea de deşeuri alimentare care ar ajunge la depozitele de gunoi sau la incinerare. Deşeurile biodegradabile constituie un factor major al emisiilor de gaze cu efect de seră, iar prin reciclarea acestora într-un produs valoros, Kaufland contribuie la diminuarea impactului negativ asupra mediului.
Potrivit datelor Eurostat, în Uniunea Europeană se generează anual peste 88 de milioane de tone de risipă alimentar, din care o mare parte provine din sectorul retail. Iniţiative precum cea a Kaufland reprezintă un model de gestionare sustenabilă a acestor resurse, oferind o soluţie pragmatică pentru utilizarea eficientă a materiilor organice.
"Cu granulele de îngrăşământ organice, am creat o modalitate nouă şi eficientă de a recicla deşeurile alimentare inevitabile din magazinele noastre într-un mod de întrebuinţare de îndrăgostit de grădinari", a declarat Ines Rottwilm, Şefa departamentului de durabilitate din cadrul Kaufland.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News