„Preşedintele Klaus Iohannis consideră că tragedia recentă din judeţul Iaşi, în care un copil de 3 ani şi-a pierdut viaţa după ce a căzut în fosa septică din curtea unei şcoli, este dureroasă şi revoltătoare. Această dramă, care din nefericire nu este un caz singular, arată că, în continuare, în multe şcoli din România siguranţa spaţiului educaţional nu este garantată şi nici nu reprezintă o prioritate. Peste 4 milioane de români, copii şi adulţi, se află aproape 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână, în instituţiile de învăţământ preuniversitar. Toţi trebuie să se simtă şi să fie în siguranţă în şcolile lor, iar asigurarea unor spaţii adecvate nu poate fi doar un simplu deziderat, ci este o obligaţie a tuturor factorilor responsabili. (...) Preşedintele României reiterează mesajul pe care îl transmite de patru ani: este imperativ ca toate şcolile să aibă avize sanitare, autorizaţii de funcţionare şi să fie sigure pentru toţi cei care le trec pragul, iar Guvernul are obligaţia ca toate acestea să fie realizate în regim de urgenţă", precizează Administraţia Prezidenţială, într-un comunicat.
Citește și Incendiu Notre Dame. Klaus Iohannis REACȚIONEAZĂ la vestea „dureroasă"
De asemenea, şeful statului solicită tuturor partidelor politice să îşi mobilizeze reprezentanţii de la nivel local să facă toate demersurile ca problemele grave existente în unităţile de învăţământ să fie rezolvate.
„Responsabilitatea acestui plan revine autorităţilor locale şi centrale, în mod egal, şi trebuie asumată ca atare. Situaţia în care se găsesc încă multe şcoli din ţară este o ruşine naţională pentru România europeană a anului 2019”, se arată în comunicat.
Administraţia Prezidenţială reaminteşte că preşedintele Klaus Iohannis a solicitat, încă din 2015, un plan pe trei ani pentru autorizarea tuturor şcolilor.
Citește și Iohannis, declarațiile momentului: "Guvernarea PSD, UN EȘEC cap-coadă"
„Un astfel de plan nu a fost elaborat nici până în prezent de autorităţi, care încearcă mai degrabă să se derobeze de această responsabilitate. Nicio planificare strategică nu poate fi realizată în absenţa unei situaţii exacte şi actualizate cu privire la infrastructura şcolară. Practica de ani de zile a instituţiilor publice de a raporta cifre diferite şi inexacte trebuie să înceteze pentru că politicile educaţionale şi investiţiile din sistem sunt eficiente doar dacă se bazează pe date complete şi corecte”, subliniază sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News