A fost un trafic aerian neobișnuit de intens pentru controlori de serviciu de pe aeroport. Unul dintre aceștia a uitat un avion turistic pe pistă și un Airbus cu 179 de pasageri și 4 membri ai echipajului.
Acestea sunt ingredientele unui posibil accident de avion, care s-ar fi putut petrece pe pista aeroportului Bordeaux-Mérignac, în Franța.
Protagoniste sunt două avioane încărcate cu pasageri, un Air France Boeing A321 și un EasyJet Boeing A320, dar și un avion mic, în care se aflau un tată și fiu.
La ora 10.55, Airbusul EasyJet Europe care venea de la Londra-Gatwick cu 179 de pasageri la bord a fost autorizat de către turnul de control să aterizeze pe pista 23, care însă era ocupată de un alt avion și de avionul turistic.
Pilotul avionului turistic fusese rugat să ruleze pe pistă pentru a aștepta aprobarea pentru decolare, după ce zborul Air France plecase chiar în fața lui. După ce a lăsat să treacă zborul programat, pilotul avionului mic a așteptat câteva minute pe pistă, fără să știe că între timp controlorul de trafic a uitat de el și a dat undă verde pentru ca celălalt zbor EasyJet să aterizeze pe aceeași pistă.
Piloții zborului EasyJet nu și-au dat seama că pe pistă mai era un avion
„În acel moment nu credea că a fost uitat de controlor și nu și-a imaginat că piloții celuilalt avion nu l-ar fi putut vedea”, explică ancheta. De altfel, piloții zborului EasyJet au declarat că nu și-au dat seama că pe pistă mai era un avion atunci când a auzit ordinul de anulare a aterizării. În acel moment, avionul a trecut la doar 30 de metri de pista unde se afla aeronava turistică și a fost la un pas să se ciocnească.
Meritul evitării accidentului revine pilotului avionului mic, care era conștient că a așteptat pe pistă mai bine de trei minute și că un alt zbor a primit undă verde să aterizeze. Deși nu avea vizibilitate în spate și nu cunoștea poziția exactă a Boeing-ului, pilotul a decis să alerteze turnul de control și să-și repete poziția, declanșând imediat o oprire pentru zborul programat, scrie fanpage.it.
EA atribuie cauzele care au condus la această situație „unui număr insuficient de controlorii prezenți la locul de muncă". „Această situație este consecința unei practici înrădăcinate de mulți ani care permite o situație în care echipele de controlori îți organizează turele în afara oricărui cadru legal" încheie raportul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News