Căutarea unui loc de muncă în străinătate este o sarcină dificilă, mai ales atunci când îţi doreşti să îşi găseşti un job bun în afara ţării însă nu cunoşti modalităţile prin care poţi aplica pentru joburi sigure. Mai ales în contextul în care mulţi dintre cei care primesc "recomandări" pentru locuri de muncă bine plătite sunt înşelaţi de escroci şi eşuează întorcându-se acasă după scurt timp sau chiar pierzând sume importante de bani, un portal care să prezinte oferte concrete de locuri de muncă în străinătate este o facilitate indispensabilă pentru doritori.
O astfel de platformă este Portalul European EURES care oferă peste un milion de locuri de muncă vacante. Aceste locuri de muncă provin în special de la Serviciile Publice de Ocupare Europene (SPO). Reţeaua EURES este folosită de către SPO pentru a face publice locurile de muncă vacante provenite de la angajatori interesati să recruteze forţă de muncă la nivel european. Acestea sunt “posturile EURES” şi sunt marcate printr-un steguleţ albastru. Ele indică faptul că, angajatorul doreste să recruteze lucrători din alte ţări.
Printre partenerii din cadrul reţelei se pot număra serviciile publice de ocupare a forţei de muncă (SPOFM), serviciile private de ocupare a forţei de muncă (SPROFM), sindicatele, organizaţiile patronale şi alţi actori relevanţi de pe piaţa forţei de muncă. Partenerii furnizează servicii de informare, plasare a forţei de muncă şi recrutare angajatorilor şi solicitanţilor de locuri de muncă, în timp ce biroul european şi birourile naţionale de coordonare monitorizează organizarea activităţilor la nivel european, respectiv naţional.
În plus, EURES are un rol important în furnizarea de informaţii specifice şi în facilitarea plasării forţei de muncă în beneficiul angajatorilor şi angajaţilor din zonele de frontieră, în regiunile europene transfrontaliere.
În plus, pentru a-i ajuta pe cei care nu cunosc o limbă străină, portalul EURES este disponibil în cele 25 de limbi UE, iar utilizatorii pot efectua căutările în oricare dintre aceste limbi. În anunţul de ofertă, textul anunţului (titlul şi descrierea postului) sunt în general în limba naţională a ţării care a facut public anunţul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News