Lufthansa speră să transforme aeroportul Fiumicino din Roma într-un hub aerian sudic pentru grupul german, care se va concentra pe zborurile pe distanţe lungi de pe aeroportul italian către America de Nord şi America Latină, transmite Reuters.
Lufthansa va achiziţiona o participaţie de 41% în ITA Airways, o companie aeriană italiană succesoare a fostei Alitalia, printr-o majorare de capital de 325 milioane de euro, obiectivul fiind de a prelua controlul complet în viitor.
"De asemenea, ne vom baza pe soliditatea rutelor ITA spre Asia, Africa de Nord şi Orientul Mijlociu", a afirmat directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr.
Conform unui raport al firmei de consultanţă TRA, aproximativ 43 milioane de persoane au trecut prin aeroportul Fiumicino din Roma în 2019, înaintea pandemiei, iar aeroportul are potenţial pentru a deveni un hub important în zona Mării Mediterane.
Punctele slabe ale aeroporturilor din Italia
Analistul TRA Andrea Giuricin a explicat că legăturile intercontinentale slabe sunt o problemă persistentă pentru aeroporturile din Italia, deoarece aproximativ 5,6 milioane de călători pe an se opresc la alte huburi din Europa înainte de a ajunge la destinaţiile lor finale.
Dificultăţile cu care se confruntă ITA şi integrarea sa în grupul Lufthansa ar putea ajuta Fiumicino să devină un hub pentru călătorii care se îndreaptă spre America de Nord şi America Latină, apreciază TRA.
De asemenea, operatorul aerian german vrea să extindă turismul la aeroportul Milano Linate.
"Lufthansa se confruntă cu o provocare majoră cu ITA, dar propune planuri rezonabile pentru a câştiga", a declarat Giuricin pentru Reuters, adăugând că ITA are o prezenţă importantă pe aeroporturile Fiumicino şi Linate, dar şi-a pierdut mult din prezenţa pe alte aeroporturi italiene.
Lufthansa, care operează deja brandurile Swiss, Austrian Airlines şi Brussels Airlines, a precizat că va căuta să aducă mai mulţi pasageri la Fiumicino.
Analiştii cred că Lufthansa are şanse sporite să-şi extindă prezenţa la Fiumicino.
În 2022, ITA a raportat pierderi de aproximativ 486 milioane de euro, pe fondul efectelor pandemiei şi al creşterii preţurilor la combustibili, relatează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News