Potrivit Poliției Române, în 24 din cele 25 de accidente rutiere, produse în prima jumătate a acestui an, în care au fost implicate autoturisme cu volanul pe partea dreaptă, vina a aparținut conducătorilor acestor vehicule. Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă în cazul depășirilor, șoferul trebuind să pătrundă pe contrasens mai mult decât ar fi nevoie în cazul autovehiculelor cu volanul pe partea stângă.
"De cele mai multe ori, accidentele rutiere în care sunt implicate autovehicule cu postul de conducere pe partea dreaptă sunt produse din vina șoferilor acestora, pe fondul unei depășiri neregulamentare”, menționează Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR).
Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă față de traficul din sens opus, motiv pentru care conducătorul auto, pentru a depăși sau a efectua o altă manevră prin care își schimbă direcția de deplasare, este nevoit să pătrundă pe celălalt sens de deplasare, mai mult decât ar fi nevoie ca în cazul autovehiculelor cu postul de conducere pe partea stângă.
Totodată, situația devine și mai riscantă pe timp de noapte sau în condiții meteo nefavorabile (ceață, ploaie, ninsoare).
Anul trecut, șoferii mașinilor cu volan pe dreapta au omorât 35 de oameni
În 2019, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicați în 90 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 35 de persoane și 88 rănite grav. În cazul a 77 de accidente, vina a aparținut conducătorilor acestor autovehicule, evenimente în urma cărora 32 de persoane și-au pierdut viața și 77 au suferit leziuni grave.
În anul 2018, conducătorii de autovehicule cu post de conducere pe partea dreaptă au fost implicați în 102 accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 28 de persoane și 106 rănite grav.
Poliția Română, prin Direcția Rutieră, a transmis o solicitare Regiei Autonome – Registrul Auto Român, prin care s-a propus ca aceste autovehicule să fie omologate numai după mutarea postului de conducere pe partea stângă și asigurarea celorlalte norme tehnice de admitere în circulație, care ar decurge în urma modificărilor.
La rândul său, Registrul Auto Român (RAR) a precizat că în conformitate cu prevederile directivei 2007/46/CE referitoare la omologarea vehiculelor rutiere și a principiilor privind libera circulație a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene, statele membre nu pot interzice înmatricularea vehiculelor care au fost omologate comunitar de un alt stat membru.
La nivelul RAR, normele tehnice specifice impuse pentru aceste autovehicule se referă numai la echiparea cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului și în cazul în care aceste autovehicule sunt echipate cu o singură lampă de ceață spate, la amplasarea lămpii respective pe partea stângă a autovehiculului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News