Marea Britanie. Un profesor român, vaccinat cu ambele doze, nu a reușit să iasă din Regat. Erorile NHS afectează mii de oameni

Loredana Iriciuc |
Data publicării:

Mii de britanici ar putea pierde vacanțele întrucât nu apar în sistem ca fiind vaccinați cu schema completă.

Potrivit The Sun, o anchetă a constatat că mulți dintre cei care au avut două doze de vaccin anti-Covid făcute nu au nicio dovadă oficială în aplicația NHS. În prezent, multe destinații de vacanță au nevoie de dovezi ale vaccinărilor pentru a permite intrarea sau pentru a evita carantina.

Însă, oficialii din domeniul sănătății au spus că neglijența unor funcționari, care nu au completat toate câmpurile în aplicațiile informatice sau au omis să salveze datele, au dus la situația ca persoane vaccinate să nu apară deloc în evidențele guvernamentale.

 

„Cereți ajutorul medicilor de familie”

 

Persoanele vaccinate în Marea Britanie au fost sfătuite să ceară ajutorul medicilor de familie pentru rectificări, însă unii dintre pacienți susțin că au fost amânați de medicii de familie, care au explicat că abia pot să facă față volumului mare de solicitări.

Erorile vor amenința planurile călătorilor pentru vacanțe, precum și afectarea „pașapoartelor de vaccin” - ceea ce guvernul a confirmat că va fi necesar pentru a intra în cluburile de noapte din septembrie.

Un pacient a spus că se tem de „masacru” în lunile următoare dacă problemele vor continua.

 

Dan Ciubotaru: „Au spus că nu pot face nimic”

 

Printre cei afectați se numără și un profesor român, Dan Ciubotaru de la Universitatea din Oxford, care a declarat că aștepta de aproape doi ani să-și viziteze tatăl în vârstă din România.

A fost vaccinat cu ambele doze, și, spune el, le-a spus medicilor că o va face pe a treia, doar ca să se asigure că este înregistrat corect în sistem, și doar așa, problema a fost rezolvată în cazul său.

El a spus că a doua doză „nu a apărut” în aplicația sa NHS.

„După cinci zile am încercat să sun la 119 pentru a obține dovada vaccinării, mi-au spus să aștept până trec șapte zile. Am făcut asta, am sunat din nou, apoi au spus că nu pot face nimic și ar trebui sun la centrul de vaccinare”, a declarat Dan Ciubotaru.

Profesorul român a spus că el crede că a doua doză nu a fost introdusă în sistemul NHS. El a primit o scrisoare prin care îi spunea să rezerve o a doua programare, în ciuda faptului că avea două doze de vaccin făcute.

 

„Nimeni nu a reușit să rezolve problema”

 

Între timp, Andrew Harrold, din Brighton, a declarat că vaccinul pe care l-a primit la un centru de la Selhurst Park din Londra nu a apărut în aplicația sa. El a încercat de 14 ori să rezolve problema cu serviciul de asistență 119, NHS Digital și cabinetul de familie - dar informațiile rămân încă în aer.

Oficialii nu pot explica de ce.

„Până acum, nimeni nu a reușit să rezolve problema. Am fost sunat la 119, la linia de asistență NHS App, NHS Digital și cabinetul de familie a încercat să ajute, dar încă nu a rezolvat-o. Voi continua să insist, dar este un sistem foarte greu de navigat și riscă să excludă mulți oameni de la revenirea la normalitate”, a spus Andrew Harrold.

Un purtător de cuvânt al Departamentului de Sănătate și Asistență Socială a declarat: „Informațiile afișate provin din sistemele NHS naționale și, dacă informațiile unui pacient sunt incorecte sau lipsesc, acestea pot contacta medicul de familie, care va putea să le actualizeze înregistrarea”.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel