ACEA atrage atenția factorilor de decizie politică asupra acestei duble probleme - care riscă să blocheze adoptarea pe piață a automobilelor electrice - cu o săptămână înainte de votul Parlamentului European privind Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR).
Șase țări din UE nu au nici măcar un singur punct de încărcare la 100 km de drum
17 țări au mai puțin de cinci puncte de încărcare la 100 km de drum și doar cinci țări au mai mult de 10 încărcătoare la fiecare 100 km de străzi.
Există, de asemenea, o prăpastie uriașă între țările cu cele mai multe încărcătoare la 100 km de drum și cele cu cele mai puține. De exemplu, în Țările de Jos există un încărcător la fiecare 1,5 km de drum, în timp ce Polonia - care este de opt ori mai mare - are doar un încărcător la fiecare 150 km.
Viteza de încărcare este, de asemenea, o problemă majoră pe întreg continentul, deoarece încărcătoarele rapide (cu o capacitate de peste 22 kW) reprezintă o fracțiune din total. Într-adevăr, doar unul din șapte dintre toate punctele de încărcare din UE este rapid. Toate celelalte (inclusiv multe prize comune sau de grădină, de capacitate redusă) au o capacitate de 22 kW sau mai mică și nu încarcă vehiculele la o viteză acceptabilă.
Ce țări sunt fruntașe în top la numărul de stații?
Conform graficului realizat de AFIR, în partea de sus a topului, pe primele 5 locuri se clasează Olanda, Luxemburg, Germania, Portugalia și Suedia, iar în topul țărilor cu cele mai puține locuri de încărcare intră Lituania, Cipru, Grecia, Estonia și Polonia.
România se regăsește de asemenea, în partea inferioară a topului, mai exact în ultimele opt țări, alături de Ungaria și Spania, având 1,3 stații la 100 km.
Europa nu poate trece la mașini electrice în condițiile din prezent
Pentru a îndeplini obiectivele privind emisiile de CO2, vânzările de automobile electrice vor trebui să crească masiv în toate țările UE.
"Dacă dorim să convingem cetățenii din întreaga Europă să treacă la mobilitatea electrică în următorul deceniu, încărcarea acestor mașini ar trebui să fie la fel de ușoară precum este astăzi alimentarea cu combustibil", a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries. "Oamenii nu ar trebui să fie nevoiți să parcurgă kilometri întregi pentru a găsi un încărcător și nici să aștepte ani întregi pentru a-și încărca vehiculul."
Prin urmare, ACEA susține pe deplin raportul raportorul AFIR, Ismail Ertug. "Facem apel la deputații europeni să voteze săptămâna viitoare pentru o acțiune decisivă privind infrastructura de încărcare, stabilind obiective ambițioase de infrastructură - cu mecanisme clare de aplicare - pentru fiecare stat membru", a îndemnat Sigrid de Vries.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News