„Proiect finanţat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni" iunie - octombrie 2024
https://dprp.gov.ro/web/
Conţinutul acestui site nu reprezintă poziţia oficială a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.

EXCLUSIV  Mass-media poate contribui la conservarea identității naționale pentru românii din diaspora

Mădălina Hideg |
Data actualizării: | Data publicării:

Mass-media poate contribui esențial la păstrarea identității românești în societatea contemporană, mai ales pentru românii plecați în străinătate, care nu mai au contact direct, nemijlocit cu valorile și tradițiile din țară. 

Mass media își poate educa publicul, care poate învăța despre tradițiile românești precum obiceiurile, folclorul, artefactele și alte aspecte ale patrimoniului cultural. Aceasta contribuie la formarea unei identități culturale puternice și la transmiterea moștenirii noastre culturale către generațiile viitoare. Prin intermediul educației media, tinerii pot fi încurajați să se implice activ în conservarea și promovarea tradițiilor, să participe la evenimente culturale tradiționale și să producă ei înșiși conținut media care să evidențieze valorile tradiționale în context internațional.

Românii nu ar plăti în plus pentru acces la canale TV românești

În luna iulie, pe site-ul stiridiaspora.ro au fost publicate întrebări privind percepția generală asupra rolului pe care îl poate avea mass media în păstrarea și transmiterea tradițiilor românești în rândul românilor plecați în străinătate, ca modalitate de conservare a identității naționale.

În general, românii nu ar fi dispuși să plătească abonamente speciale pentru a avea acces la canale TV românești (56.9% dintre respondenți au spus acest lucru). Totuși, dacă ar avea posibilitatea, jumătate dintre cei care au răspuns întrebărilor noastre ar urmări canale românești de știri și alți patru din zece ar urmări canale românești de divertisment.

Platformele de știri online ar fi mai căutate decât cele de divertisment

Pentru o implicare eficientă a mass media în păstrarea și transmiterea identității naționale, ar fi necesară o colaborare strânsă între media tradițională și cea digitală, astfel încât să se asigure acoperirea completă a diverselor aspecte ale tradițiilor. 55.5% dintre respondenți au declarat că ar accesa site-uri de știri românești, dacă ar locui în străinătate, însă românii plecați nu ar fi prea interesați de o platformă doar cu artiști români (doar 33.2% ar accesa-o) și nici de o bibliotecă online unde să regăsească doar cărți românești (dacă ar exista, un astfel de site ar fi accesat de 41.9% dintre cititorii noștri).

Românii se așteaptă ca mass media să promoveze mai mult identitatea românească

Este important ca mass-media să ofere conținut variat și de calitate legat de tradițiile românești, precum emisiuni, articole sau reportaje tematice. Totuși, percepția generală este ușor alta. Românii se așteaptă ca mass media să pună accent pe conservarea identității naționale: mai mult de jumătate dintre respondenți sunt de părere că mass media românească ar trebui să promoveze mai mult tradiții și obiceiuri românești în diaspora. La întrebarea dacă ar trebui ca mass media să organizeze concursuri de tradiții și obiceiuri românești pentru cei plecați în străinătate, aproape două treimi dintre respondenți au spus că nu.

 

 

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt1
YesMy - smt4.5.3
pixel