Firmele din estul Europei ar urma să fie obligate de asemenea să asigure cazare pentru șoferii de TIR, la fel cum o fac firmele occidentale. Macron spune că doar astfel se poate balansa situația pentru că firmele est europene au din start un avantaj și pot oferi prețuri mai mici la transport, cheltuielile cu angajații fiind mult mai mici.
Printre cele mai afectate țări ar urma să fie România, Bulgaria și Polonia. Dacă legea propusă de Franța va trece în actuala formă, produsele din occident s-ar putea scumpi și asta pentru că în acest moment ele sunt transportate la costuri minime, cu șoferi plătiți sub nivelul mediei UE și care ajung adesea să doarmă în cabină pentru ca firmele la care sunt angajați nu oferă condiții de cazare la unităti hoteliere.
În Franța, majoritatea politicienilor considera ca muncitorii din estul Europei practica un dumping economic, luand locul muncitorilor din vest pentru ca accepta salarii mai mici. Macron spune ca Brexitul s-a jucat pe tema "muncitorilor din Europa de Est care veneau sa ocupe locurile de munca britanic. Aparatorii Europei au pierdut pentru ca clasa mijlocie britanica a spus Stop!".
"Munca detasata conduce la situatii ridicole. Credeti ca pot explica oamenilor din clasa mijlocie franceza ca firmele inchis fabrici in Franta ca sa mearga in Polonia pentru ca e mai ieftin, iar in Franta firmele angajeaza polonezi platiti mai prost? Acest sistem nu functioneaza corect", spunea Macron.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News