Potrivit unui comunicat al IGPR, în perioada 19 - 25 iulie, Direcţia Rutieră a coordonat, la nivel naţional, acţiunea TRUCK&BUS, care a vizat prevenirea accidentelor rutiere în care sunt implicaţi conducătorii autovehiculelor destinate transportului public de persoane cu capacitatea de transport mai mare de 8+1 locuri şi conducătorii autovehiculelor destinate transportului de marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Acţiunea s-a desfăşurat în conformitate cu Planul de operaţiuni al Organizaţiei Poliţiilor Rutiere din Europa (ROADPOL), la care România este parte.
Totodată, în contextul situaţiei epidemiologice de răspândire a virusului COVID-19, poliţiştii au acţionat pentru verificarea modului în care sunt respectate măsurile de protecţie stabilite pentru prevenirea infectării cu noul coronavirus.
Amenzi pentru nereguli în trafic
În cadrul acţiunii, în domeniul transportului public de persoane, au fost verificate 9.747 de autovehicule, fiind aplicate sancţiuni contravenţionale în 1.767 de cazuri.
Din totalul sancţiunilor aplicate, 356 au fost pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 20 pentru conducerea vehiculelor sub influenţa alcoolului, 432 pentru neutilizarea centurilor de siguranţă sau a dispozitivelor de retenţie, 24 abateri au fost constatate la funcţionarea aparatului tahograf, 15 pentru nerespectarea perioadelor de conducere sau de odihnă şi 3 pentru utilizarea incorectă a aparatului tahograf.
De asemenea, alte 124 de sancţiuni au fost aplicate pentru defecţiuni tehnice, 4 pentru depăşirea masei total maximă autorizată a vehiculului, 2 imobilizări au fost dispuse pentru defecţiuni tehnice, 127 de sancţiuni au fost aplicate pentru lipsa unor documente ale conducătorilor de vehicule, 61 pentru lipsa unor documente ale vehiculului, 17 pentru lipsa unor documente ale operatorilor de transport, iar restul sancţiunilor au fost aplicate pentru alte abateri de la normele rutiere.
În domeniul transportului public de marfă, au fost verificate 16.950 de autovehicule, fiind aplicate sancţiuni contravenţionale în 5.309 cazuri.
Din totalul acestora, 922 au fost pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 49 pentru conducerea vehiculelor sub influenţa alcoolului, 1.204 pentru neutilizarea centurilor de siguranţă sau a dispozitivelor de retenţie, 206 pentru funcţionarea aparatului tahograf, 105 pentru nerespectarea perioadelor de conducere sau de odihnă, 67 pentru utilizarea incorectă a aparatului tahograf şi 428 pentru defecţiuni tehnice.
Alte 88 de sancţiuni în domeniul transportului public de marfă au fost aplicate pentru depăşirea limitei maxime admise a greutăţii în cazul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 12,5 tone, 85 pentru depăşirea limitei maxime admise a greutăţii în cazul vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare 12,5 tone, 57 pentru fixarea necorespunzătoare a mărfurilor, 277 pentru lipsa unor documente ale conducătorilor de vehicule, 196 pentru lipsa unor documente ale vehiculului, 32 pentru lipsa unor documente ale operatorilor de transport, 7 pentru nerespectarea normelor privind transportul mărfurilor periculoase, restul sancţiunilor fiind aplicate pentru alte abateri de la normele rutiere. Au fost imobilizate 20 de vehicule, pentru defecţiuni tehnice.
Poliţia Română oferă şi câteva exemple de şoferi prinşi cu diverse nereguli.
* La data de 19 iulie, un bărbat de 53 de ani a fost depistat în Bucureşti conducând o autoutilitară utilizată la transportul public de marfă, iar în urma controlului efectuat s-a constatat că persoana în cauză nu avea cartela conducătorului introdusă în aparatul tahograf, nefiind înregistrate perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă. Totodată, s-a constatat că acesta se afla sub influenţa băuturilor alcoolice. Fiind testat cu aparatul alcooltest, acesta a indicat valoarea de 0,24 mg/l alcool pur în aerul expirat. Bărbatul a fost sancţionat contravenţional pentru nerespectarea prevederilor OG nr. 37/2007, privind stabilirea cadrului de aplicarea regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă, cu amendă de 1.305 lei şi a fost reţinut permisul de conducere pentru 90 de zile.
* La data de 23 iulie, un bărbat de 63 de ani care efectua transport public de marfă în Bucureşti cu o autoutilitară a fost oprit, iar poliţiştii rutieri au constatat că valabilitatea copiei conforme a licenţei de transport era expirată din anul 2016, atestatul profesional al şoferului avea valabilitatea expirată din anul 2019 şi nu a deţinut la bord înregistrările cu perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă din cele 28 de zile anterioare zilei controlului. Persoana în cauză a fost sancţionată contravenţional şi a fost dispusă suspendarea dreptului de utilizare a autoutilitarei, prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare.
* La data de 19 iulie, un bărbat de 51 de ani a fost oprit în Bucureşti în timp ce conducea o autoutilitară cu masa mai mare de 7,5 tone, iar în urma controlului s-a constatat că acesta se afla sub influenţa băuturilor alcoolice. Aparatul alcooltest a indicat o valoare de 0,08 mg/l alcool pur în aerul expirat. Şoferul a fost sancţionat cu amendă de 1.305 lei şi a fost dispusă reţinerea permisului de conducere pentru 90 de zile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News