Ministrul austriac Gerhard Karner, cel care ne-a refuzat în Schengen, vine în România

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Gerhard Karner, ministrul austriac de Interne (Sursa: Agerpres)
Gerhard Karner, ministrul austriac de Interne (Sursa: Agerpres)

Ministrul austriac de interne, Gerhard Karner, cel care a avut un cuvânt greu de zis în decizia Austriei privind respingerea candidaturii României la spațiul Schengen, sosește în România. 

Ministrul austriac de interne va veni în România în următoarele zile, potrivit unor surse oficiale preluate de presa de la Bucureşti. Aceasta va fi o premieră pentru ministrul Gerhard Karner, care, alături de cancelarul Austriei, s-a opus, la sfârşitul anului trecut, aderării României la spaţiul Schengen. Discuţiile cu autorităţile române vor viza problema migraţiei şi protejarea frontierelor externe ale Uniunii Europene, titrează publicaţii din Austria.

 

România pierde peste 2 miliarde de euro ca urmare a refuzului Austriei și Olandei de a ne permite accesul la spațiul Schengen. România, votată la pachet cu Bulgaria

 

Chiar dacă se vorbește doar de refuzul Austriei de a ne primi în Schengen, din punct de vedere juridic și Olanda a votat negativ, chiar dacă reprezentanții Olandei au specificat că se opun doar aderării Bulgariei.

Costurile totale înregistrate de transportatorii rutieri se ridică la 2,41 miliarde de euro pentru că România a rămas în afara spaţiului Schengen, înregistrându-se o penalitate de 25-30% din timpul pierdut, a declarat, luni, Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), la o conferinţă de specialitate.

"Faptul că am rămas în afara Schengen ne menţine o penalitate de 25-30% din timp pierdut. Cu cât eşti mai aproape de frontiera de vest şi treci în Ungaria şi aştepţi o zi, cu atât procentul, timpul pe care îl petreci la trecerea frontierei, din timpul total de operare curs, este mai mare. Noi am estimat nişte costuri totale de 2,41 miliarde de euro pierderi pentru că România nu a intrat în Schengen", a menţionat Dinescu, la Conferinţa ZF Logistică, Transporturi & Automotive.

Potrivit acestuia, criza şoferilor continuă şi în acest an, existând anumite măsuri, inclusiv în pachetul Mobilitate, care au început să îi afecteze tot mai mult.

"Vizavi de întoarcerea acasă a camionului, de exemplu, o dată la opt săptămâni. Am făcut un studiu recent acum două săptămâni şi vă spun că 40% din firme nu pot să-şi întoarcă camioanele acasă, iar 35% care îşi întorc camioanele acasă, ei bine, o fac fără marfă. Deci, dintr-o dată suntem penalizaţi fantastic vizavi de eficienţă, în comparaţie cu colegii de breaslă din Europa de Vest", a explicat el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel